Thuisstudie.

Hee allemaal!

Ik ben onlangs begonnen met een taalcursus. Nu vraag ik me af of er nog meer meiden hier op het forum zijn die een thuis cursus doen, en hoevaak per week je hieraan werkt. Ook hoelang per dag, ik zelf werk zon 1-2 uurtjes per dag aan mijn cursus.

Hoe blijven jullie hier motivatie voor houden? Ik merk zelf dat ik soms denk ach, ik doe het toch zelf dus een keertje overslaan geeft niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Waar en welke cursus doe je? :slightly_smiling_face:

Ik doe dus thuis een cursus Frans!

Mijn zus doet niet echt een cursus maar een hele LOI studie voor haar diploma zegmaar. Ik merk zelf dat ze zichzelf er niet toe kan zetten om het echt elke dag gestructureerd te doen haha, soms 1 uur op een dag, soms 2 dagen overslaan en dan weer heel lang dus het verschilt bij haar heel erg.

Ik doe thuis LOI vwo biologie, natuurkunde en scheikunde. Ik werk er elke vrije dag aan. Dus zo’n 5 dagen in de week. Het is best wel zwaar en dodelijk saai. Ik loop ook achter op schema (mijn eigen schema). Het is moeilijk om je te concentreren thuis.

Ik doe een thuisstudie Engels bij de NHA. Ik ben nog maar een paar weken begonnen, maar ik vind het nog wel interessant. Op woensdag heb ik altijd vrij, dan werk ik er een paar uur aan. En ik loop stage en als ik niets te doen heb, pak ik mijn map erbij. Mijn ouders zijn zo ontzettend trots op mij dat ik dit doe en dat motiveert me enorm om dit wél goed af te ronden.

Ik ben nu bezig om certificaten in wiskunde en natuurkunde/scheikunde (combi vak) te behalen, dit doe ik bij het LOI. Ook ik ben nog maar een paar weken bezig met de cursus, tot nu toe gaat de wiskunde goed. Natuurkunde/scheikunde ben ik nog niet aan begonnen i.v.m. formules etc wil ik eerst wiskunde goed onder de knie hebben. :slightly_smiling_face:

Ik moet wel zeggen dat ik al veel langer bezig ben met mijn achterstand weg te werken in rekenen, (nu bijna 3 jaar), dit heb ik ook met andere boeken thuis gedaan.

Ik heb een thuiscursus als secretaresse gedaan heb dit in 9 maanden helemaal afgekregen inclusief het examen wat ik ook gehaald heb. Dus mijn diploma ervoor :slightly_smiling_face:
Wil ook graag een taalcursus doen maar ik heb nu even niet zoveel geld dus het moet even wachten.
Heb wel goede ervaring met NHA.

Mijn probleem is echt de motivatie, als ik n dagje geen zin heb denk ik ach, niemand die er wat van zegt haha. Hoe houden jullie de motivatie ervoor?

Bij welke organisaties/scholen (weet even niet zo goed hoe je dat noemt) volgen jullie een thuis studie en zijn jullie daar ook tevreden over?
Wil zelf kijken of ik een thuis studie of cursus kan doen maar twijfel nog heel erg

Ik doe een taalcursus van prisma, en dit bevalt heel goed! Je krijgt er ook audio downloads bij, om te oefenen qua uitspraak.

Wat voor thuisstudie/cursus wil je doen?

Ik doe ook thuis studie maar vind het best wel eenzaam loop jullie ook tegen dit probleem aan?

Mijn probleem is juist dat ik er niet aan mag beginnen tot ik in mijn examens van mijn mode zit, lol. Dan mag ik namelijk toch geen werk mee naar huis nemen, mag nu 3 weken niks doen. :s

En ik wil echt zo graag, haha.

Qua motivatie wil ik kijken of het mogelijk is om in de buurt een dagje voor thuisstudeerders te gaan organiseren (mogelijk in de bibliotheek als die ermee akkoord gaan). En ik had nog een topic destijds gestart, haha.

Ik doe nu een bestuursjaar maar als ik volgend jaar minder druk ben wil ik een thuisstudie voeding doen. Combineren jullie het ook met je gewone studie?

Ik doe niet een volledige opleiding, ben bezig om van twee vakken certificaten te behalen. Dit combineer ik wel met mijn huidige studie die ik dit jaar afrond. Nu is het kwestie om zo snel mogelijk deze thuisstudie af te ronden, maar ben bang dat ik deze niet voor de huidige deadline af ga krijgen. Mogelijk start ik dan niet in september met een nieuwe opleiding en heb ik er dan alle tijd voor.

Waar wil je dit gaan doen? Ik wil dit ook wel gaan doen naast mijn studie.

volg jij daarnaast ook een andere studie of is dit het enige wat je doet ?

Weet ik nog niet. Heb nog niet echt rondgekeken in die zin maar als ik het weet zal ik je wel een berichtje sturen!

Ik wil in de zomervakantie beginnen aan een cursus die ik vandaag besteld heb, naast mijn huidige studie. Na de zomervakantie ben ik twee dagen in de week vrij (een half jaar lang) dus daarom wil ik er in de zomer mee starten. Als die cursus voldaan is, heb ik nog een cursus op het oog. Ze vullen mijn opleiding goed aan. Misschien start ik er al eerder mee, aangezien ik hem nu al heb… haha. Leuk topic, ben wel benieuwd hoe andere meiden dit ervaren!

Ik combineer dit met mijn MBO-studie!

Dat lijkt mij in ieder geval erg leuk!