Thuisstudie HAVO / VWO

Hoi,

Ik zit erover na te denken om een thuisstudie havo of vwo te gaan doen aangezien ik 18 ben en nog geen diploma heb.
Heeft iemand ervaring hiermee die ze met mij wil delen? (Mag ook via pb.)

Dankjewel alvast.
Groetjes

Ik heb de ervaring van wat ik zie bij mijn broer: zorg dat je een goede zelfstandige discipline hebt, want anders komt die studie ergens in een stoffig hoekje van je kamer te liggen waar je er nooit meer naar om kijkt.

Kan je niet naar de VAVO gaan? Want met een thuisstudie heb je echt heel veel discipline nodig erg weinig mensen maken zo’n thuisstudie af of ze doen er veel langer over etc.

Ik heb zelf een thuisstudie gedaan en ik raad het je echt af. Aan het begin is het echt helemaal leuk en gaat het goed. Maar er zijn echt weinig mensen die het volhouden hoor geloof me.

Ik heb het uiteindelijk gered maar liep hele modules achter. Het vraagt heel veel discipline, motivatie en zelfstandigheid. Ook is het veel duurder dan bijvoorbeeld de VAVO (je krijgt geen studie financiering met veel zelfstudies).

Dit + ik zou inderdaad even naar het VAVO kijken.

waarom kies je eigenlijk voor een thuisstudie. Ben je ziek of vind je het reguliere onderwijs niet fijn? Of is er een andere reden?

Ik zou voor de vavo kiezen omdat je daar en veel contact heb met leraren en omdat ik denk dat zo’n thuisstudie veel discipline vereist. Vooral omdat een middelbare schoolopleiding ook altijd vakken heeft die je moet volgen maar geen interesse in heb.
Je kan trouwens ook een entreeopleiding doen aan het mbo waarvoor je geen diploma nodig hebt en zo omhoog klimmen naar eventueel hbo.