Thuissituatie niet meer zoals vroeger.

Zoals bijna elke tiener meid vind ik het geweldig om de laatste bel te horen en naar huis te gaan, maar dan als ik echt thuis ben begint de ‘‘hel’’. Misschien merkte ik het als klein kind niet wat er aan de hand was, maar het is niet meer zoals eerst. De situatie klinkt misschien niet ernstig maar het is vaker uit de hand gelopen.

Me zus is niet gemotiveerd, daar beginnen de problemen. Ze is aangenomen, ontslagen& heeft zelf meerdere keren ontslag aangevraagd. Ze is nu werkloos. Me moeder kan het niet meer emotineel aan naar mijn mening. Ik krijg al het gezeik aan te horen. Tussen me ouders gaat het ook niet perfect, er is vaker huiselijk geweld voorgekomen dat me moeder zelfs anderhalf week niks kon zien omdat me vader haar zo hard had geslagen.

Meiden, ik zit er echt mee. Ik weet dat het niet aan mij is om alles optelossen maar wil gewoon een hechte gezin zijn wat we nooit echt zijn geweest. Me moeder denkt dat haar leven voorbij is omdat me broer al rond de 30 is en nog steeds niet verloofd, me zus is iets jonger dan hem en heeft geen fatsoenlijk leven.

Een hecht gezin zal het niet meer worden, daarvoor is er te weinig hechting.
Je zou een etentje kunnen organiseren bij jou thuis om iedereen voor een avond gezellig aan tafel te krijgen.

Aan de andere kant, kies je eigen ding.
Laat thuis voor thuis en ieder z’n eigen ding doen.
Hoe lastig het ook zal zijn, stoor je niet aan je broer of zus want het gaat de situatie niet veranderen.

Als jij je verwaarloosd voelt, schakel dan je mentor in.