Thuisonderwijs

Ik was eens wat opzoekwerk aan het doen op internet en kwam ineens op thuisonderwijs uit, wat me wel heel erg aanspreekt.
Ik ga gewoon echt niet graag naar school, heb moeite met vrienden te maken en uiteindelijk vind ik het ook verloren moeite om naar school te gaan en elke dag 7 lesuren te hebben waar ik toch maar zit te slapen en die ik toch weer helemaal moet leren s’ avonds.
Iemand ervaring met thuisonderwijs? Of weet iemand er meer van?

Ik heb geen ervaring met thuisonderwijs. Ik denk dat het in Nederland niet echt bekend is of iets dergelijks vooral als je kijkt naar Amerika. Kan je op het internet misschien geen informatie folder aanvragen of iets dergelijks?

Ja, er bestaan enkele sites dus ik weet hoe zoiets wel ongeveer gaat.
Maar het zou leuk zijn moesten hier op girlscene mensen zijn met ervaring of mensen kennen die thuisonderwijs volgen.

Ik weet niet of je deze site toevallig tegen bent gekomen: www.thuisonderwijs.com maar daar staat geloof ik best veel op.

Neen, maar ik woon ook in België, maar ik denk dat thuisonderwijs in België nu ook weer niet zo verschilt van Nederland. Maar toch bedankt! :slightly_smiling_face:

Oh oke haha! Nouja, ik wens je in iedergeval succes ermee! (:

ik heb ook aan een thuisstudie gedacht 5 jaar geleden ofzo.
Toch maar niet gedaan omdat je toch een beetje in een sociaal isolement komt om het zo maar ff te zeggen.
Ik vind het ook juist fijn om uit mijn eigen omgeving weg te zijn en je zit toch in een groep en hebt afwisseling. En thuis zit je de hele dag thuis… en ik denk dat ik dan moeite met mijn motivatie had gekregen.
Naja dat was dus mijn reden om het niet te doen. Maar misschien lukt het jou wel gewoon, dus veel succes!