Thuisonderwijs.

Wie heeft Thuisonderwijs? Ik overweeg om dat te gaan doen; maar ik ben bang dat ik niet genoeg ‘redenen’ heb om toestemming te krijgen om thuisonderwijs te volgen… Bovendien heb ik geen ouder of voogd die mij kunnen helpen; maar ik had op internet bepaalde methodes van thuisonderwijs gezien zoals: Child-led learning en unschooling, hierbij bepaal je je eigen tempo qua het leren enz. Hierbij moeten je ouders je begeleiden, en unit studies of -projecten; waarbij het kind gedurende een aantal weken een bepaald onderwerp bestudeerd. En er zijn nog een paar andere methodes… Ik had ook al gezien dat je exames/toetsen etc kan doen als je je ergens inschrijft, dus dat zou geen probleem zijn.

En nee, ik heb het nog niet mijn moeder besproken, want ik wil eerst voldoende informatie voordat ik het er met haar over heb :slightly_smiling_face:
Mij lijkt het gewoon een stuk fijner om thuis les te hebben ipv op school; Ik kan me dan zeker beter concentreren en ik word minder onder druk gezet.

Wat vinden jullie?
En ohja, wie heeft dus thuisonderwijs? :slightly_smiling_face:

ik heb het niet. maar een vriendin van me wel.toen ze nog in Amerika woonden. wat een nadeel is bij thuisonderwijs of eigelijk wat jij bedoelt is zelfstudie. dat je niet altijd naar dingen kan vragen als iets niet wil lukken. op school he je altijd wel een leraar die je kan helpen. maar thuis als bijvoorbeeld je ouders het niet snappen. kan je vaak niet met de lesstof verder enz… dus als ik jou was zou ik er goed over nadenken want die vriendin zei al tegen mij. opzich kan het wel fijn zijn. maar je mist wel een hoop uitleg en steun en het sociaal zijn met mensen in je omgeving. waarschijnlijk lees ik dit niet nog een keer. dus als je hierop wil reageren moet je maar even note sturen;) hoop dat je hier wat aan hebt(K)

Ander nadeel:
Je raakt nogal sociaal geïsoleerd (ook als je gewoon met vrienden af spreekt.)
Op school leer je indirect om om te gaan met allerlei soorten mensen. Ook met mensen die je niet je vrienden zijn.

Ook is het nogal moeilijk om toestemming te krijgen en wordt je ieder jaar 2x gecontroleerd. Dus het is zeker niet zo dat je alles op je eigen tempo kunt doen. Het is wel de bedoeling dat je bepaalde jaar-targets haalt.