Thuisblijvers

Hee! Ik wil heel graag advies. :slightly_smiling_face:
Ik ga deze vakantie helaas alweer niet op vakantie, de laatste keer is inmiddels 4 jaar geleden… Maar m’n moeder heeft er gewoon geen geld voor.
Serieus al m’n vriendinnen hebben rijke ouders en gaan 2-4 keer per jaar op vakantie, ze zijn nu ook allemaal weg. Ik mis ze heel erg en begin nogal verveeld te raken… Heeft iemand tips wat ik zou kunnen gaan doen? En misschien ook hoe ik extra geld zou kunnen verdienen? (ik heb wel een klein bijbaantje, maar mag beperkt werken omdat ik 15 ben…)

Tenzij AL je vriendinnen weg zijn, je kan ook tienertoer gaan doen met een vriendin. Ga ik ook doen, verder ga ik ook helemaal niet op vakantie dit jaar.

Zo niet, ze verkopen bij de blokker nu ook van die eendags reistickets voor 14 euro ps, anders ga je lekker een dagje ver weg -in Nederland- met je moeder. :slightly_smiling_face:

ik ga dit jaar ook niet op vakantie
je zou weekendje weg kunnen doen
of gewoon dagjes weg bijvoorbeeld pretpark theatervoorstelling musea dierentuin
er zijn ook dingen die wel goedkoper zijn

@vero123 enig idee hoe duur dat allemaal is pretpark voorstelling etc. je bent al gauw 50 euro p.p kwijt… ik denk niet dat ze zomaar 100 euro kunnen missen als ze niet zoveel geld hebben

@vero123 enig idee hoe duur dat allemaal is pretpark voorstelling etc. je bent al gauw 50 euro p.p kwijt… ik denk niet dat ze zomaar 100 euro kunnen missen als ze niet zoveel geld hebben

dagje sauna is meestal 20 euro per persoon en is ook heel erg leuk!

@bellossom; ik weet niet waar jij heen gaat maar 50 euro voor elk pretparkje is onzin. Madurodam is leuk en dat is maar 13 euro. En gezien noukalike een baantje heeft, kan ze dat makkelijk zelf betalen. En six flags is 30, dus geen idee hoe je bij 50 komt.

@noukalike; om bij te verdienen kan je eventueel gaan oppassen? Zo houd je jezelf ook bezig om niet te vervelen =) Of een krantenwijk. Ze staan echt te springen om goedkope postbezorgers heb ik gehoord. Verder kan je de krant in de gaten houden voor activiteiten in je buurt.

Ik ga ook niet op vakantie, boks!
Ik heb een soort bucket list gemaakt met dingen die ik wil doen, niet alleen van uitjes, maar ik wil mezelf ook leren gitaar spelen. Ik heb er toch alle tijd voor :slightly_smiling_face:

misschien kun je een keer op ‘kortingssites’/veilingsites gaan kijken, vakantieveiling ofzo, dan kun je bieden op dagjes uit… en hou de krant in de gaten, ik zag vandaag bijvoorbeeld een actie in onze krant dat je voor 20 euro naar bepaalde steden kan reizen + lunch!

Uhm jaa ik weet niet. Ligt eraan ofdat je geld wilt uitgeven of niet?
Je kunt gaan shoppen, anders koop een tijdschrift daar kun je ook de heledag zoet mee zijn als je alles goed leest.

Je kunt ook gaan sporten?

De laatste keer dat ik op vakantie ben geweest was ik acht, ik ben inmiddels zestien. Mijn ouders hebben er ook geen geld voor. Dit jaar ga ik wel op vakantie, maar dat betaal ik zelf en ik ga met mijn vriend.

Anyway, je kunt een bijbaantje in de supermarkt nemen, kleren verkopen op Girlscene? Dagjes Amsterdam, Urecht, Maastricht etc. Is ook allemaal leuk om alleen te doen, vind ik. Binnenkort begint er weer een NS dagkaartenactie bij de Blokker.

Ik ga voor het eerst in mijn leven niet op vakantie. :frowning_face:

me too (nouja in de zomer dan, ben in april weg geweest maar zit nu 3 maand lang thuis niks te doen)
Ik heb besloten om mijn blog weer op te pakken en er serieus mee bezig te gaan door elke week 1/2 berichten te plaatsen + ik werk de hele zomer en ben een weekje host op een lokaal volksdansfestival.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik had een baantje vanaf mijn 15e zodat ik rond mijn 18e zelf op vakantie kon van gespaard geld. Met vriendinnen en inmiddels met mijn vriendje.
Ik werk nu 4 weken fulltime en ga daarna nog weg, dus mijn enige tip is: werken.

^ juist, werken dan kan je leuke dingen doen !

Ik zou gaan werken en zelf voor een vakantie sparen! Je hebt heel veel jongerenreizen die voor een goede prijs je op een leuke bestemming plaatsen (:

Bedankt voor alle tips! <3

don’t feel sad! ik ben al 10 jaar niet op vakantie geweest :slightly_smiling_face:
je bent niet alone
misschien kan je dingen verkopen (kleding/electronica enzo) op marktplaats