De titel zegt het al: thuisblijven als je verkouden bent; zinloos of niet?
Ligt eraan hoe erg. Ik ben weleens zo verkouden dat ik niet goed slaap, heel benauwd ben en pijn in mijn hoofd heb. Als ik dan thuis kan blijven, doe ik dat wel ja.
Ligt eraan hoe erg het is.
Ik ben een keer naar huis gestuurd door mn baas. Maar toen kon ik niet meer praten, had ik alleen maar hoestbuien en spoot het snot eruit.
Ja, onzin. Waarom zou je in godsnaam thuisblijven als je een verstopte neus en misschien wat keelpijn hebt. Echt.
Als je er niet zo veel last van hebt kan je prima naar school/werken mits je hygiënisch hoest/niest en je handen wast e.d. Maar als je je echt niet lekker voelt moet je gewoon thuis blijven.
Als je je niet lekker voelt ben je gewoon ziek?
Ligt eraan. Verkouden zijn kan heel makkelijk samengaan met griep bijvoorbeeld. Een beetje keelpijn of je neus een paar keer moeten snuiten lijkt me niet zo ernstig.
Als het puur alleen verkouden is (lees: verstopte neus, last van keel, hoesten) kun je wat mij betreft nog prima werken/naar school toe. Dat heb ik altijd geleerd van mijn moeder; gewoon proberen en mocht het echt niet gaan kun je altijd nog naar huis toe. Vaak gaat het namelijk beter als je wat gaan doen ipv medelijden met jezelf gaan hebben
Ik heb vaak last van heftige verkoudheden (hoofdpijn, keelpijn, hoesten, niezen en een constant lopende neus) maar ik blijf nooit thuis. Thuis ga ik me dan toch alleen maar vervelen. 20pak zakdoekjes mee en ik kom nog prima de dag door.
Als je er griep bij hebt ben je gewoon zien dus dat is meer dan een verkoudheid. Ik denk dat ik dan nog niet snel thuis zou blijven, al heb ik nog nooit de griep gehad dus kan daar niet echt over oordelen.
Hangt ervanaf. Verkouden is echt zo’n ziekte die lang door kan blijven .Als je alleen af en toe je neus moet opsnuiven of af en toe moet niezen, dan vind ik dat niet direct een reden om thuis te blijven. Maar als je rondloopt met een rode opgezette neus, traanogen en constant aan je snotlapje zit dan vind ik dat je beter thuis kunt blijven.
Enerzijds is het natuurlijk wel beter om thuis te blijven. Ik ben zelf nooit ziek, tenminste ik meld me niet snel ziek. Ik heb wel eens een tijdje dat ik me niet goed voel, of buikpijn of hoofdpijn heb. Maar ik ben wel zo’n iemand die ondanks dat gewoon naar werk gata. Ik moet echt iets ernstigs hebben wil ik thuis blijven. Mss ben ik gewoon niet zo vatbaar voor griepjes.
Ik vind je echt een pure aansteller, of je moet griep hebben ofzo
Nee, tenminste niet voor mij. Ik vind echt dat er een verschil is tussen niet lekker en ziek. Als ik niet lekker ben ga ik wel gewoon naar school en werk, als ik ziek ben kan ik dat niet eens ook al zou ik het wel willen.
Van mij mag iedereen met verkoudheid thuis blijven, dan hoef ik dat walgelijke gensnuif en gehoest teminste niet te horen.
Het ligt er ook aan of je de volgende dag iets belangrijks hebt (bijv. tentamens) of dat je gewoon een normale schooldag/werkdag hebt.
Ik ben op dit moment verkouden, maar heb ook koorts, zware hoofdpijn en ben misselijk. Dan vind ik er irritant als mensen me niet serieus nemen omdat ik ‘alleen maar verkouden ben’.
Ik schaam me er trouwens ook voor om in het openbaar (op school) steeds m’n neus op te moeten halen.
Nee ik ben in het jaar meer dagen wel verkouden dan niet, dus dan zou ik wel heel vaak thuis moeten blijven.
Ik bleef wel thuis ja. Puur omdat ik achter de kassa zat en ik dan de hele dag moest praten. Ik had amper een stem en praten deed zeer. Als ik in plaats van kassawerk mocht gaan vullen, dan kwam ik wel naar mn werk. Meestal belde ik dan 's ochtends of dat een optie was. Anders bleef ik thuis ja.
Wanneer ik alleen maar administratief werk had hoeven doen, dan vind ik het geen reden om thuis te blijven nee.
Maar dan is het sws meer dan een ‘koudje’ en zijn je holten misschien ook ontstoken. Dan voel je je ook gewoon echt kut. Als ik dat heb en ik kan thuisblijven doe ik dat dan ook. Tenzij ik echt iets heel belangrijks heb, dan ga ik gewoon maar. Maar anders kun je voor jezelf en je collega’s beter even een paar dagen thuisblijven.
ik ga vaak niet naar school als ik verkouden ben, maar dat is meer omdat ik ieder excuus voor niet naar de les te gaan goed vind :’) want voor een afspraakje of uitgaan ofzo zou ik niet thuisblijven voor een gewone verkoudheid zonder hoofdpijn
Dan blijf ik thuis ja. Natuurlijk is het afhankelijk van wat ik die dag moet doen en hoe erg het precies is. Als ik gewoon les heb, blijf ik voor het minste al thuis. Heb ik een verplicht labo of een test, dan zal ik wel gaan tenzij ik koorts heb bijvoorbeeld.
Ligt er aan. Ik ben afgelopen week ook flink verkouden geweest/hoesten en last van mn keel, maar ben wel gewoon gaan werken. Dus nee, met alleen verkoudheid kun je prima naar werk/school vind ik.
Maarja als je er griep bij hebt of whatever, zou ik wel thuis blijven.