Thuis studie?

Hoi!
Ik overweeg om een thuis studie (MBO 4) te doen. Ik vraag mij af of hier meiden zijn die ook een thuis studie doen of hebben gedaan of die het ook overwegen te doen en wat jullie er van vinden/vonden en ervaringen.

Iemand die tips heeft, ervaringen wilt delen of iets anders? Ik hoor het graag!

Ik ben op dit moment bezig met een thuisstudie. Het vraagt wel veel motivatie en doorzettingsvermogen is mijn ervaring. Maar bij mij misschien nog eens extra omdat ik niet 100% blij ben met de studie die ik doe :cold_sweat:
Er is niet iemand die je verplicht je huiswerk/opdrachten dan en dan af te hebben. Dat moet je allemaal zelf doen. Maar als je dat ook niet nodig hebt, je goed bent in plannen, vind ik een thuisstudie alleen maar een voordeel! Het is zo fijn om je eigen tijd in te delen. Je kan er aan werken hoe lang, hoe vaak en wanneer jij wil. Persoonlijk vind ik een thuisstudie een stuk fijner dan naar een dagschool te gaan!

Ik dacht altijd dat een thuisstudie minder “gewaardeerd” wordt dan een “echte” opleiding. Dat een werkgever eerder kiest voor een schoolstudie dan thuisstudie.

Ik doe mijn vwo als thuisstudie en ik moet zeggen dat het heel veel discipline vereist. Ik vind de boeken erg droog en saai en daarom best lastig leren en ik kan niet echt ergens terecht voor begeleiding. Ik heb ervoor gekozen omdat ik nu niet echt een vaste woonplaats heb en dus niet zo naar school kan, maar het is wel lastiger. Ik ga nu ook voor een aantal vakken die ik nog niet heb gewone schoolboeken bestellen in plaats van een cursus en dan het zelf doen, maar ik weet niet hoe het met mbo zit.

Ik dacht dat vroeger ook, maar ik merk dat een werkgever verder kijkt dan alleen de studie/schoolinstelling.

Zolang je maar goed kan motiveren waarom je voor een thuisstudie hebt gekozen, lijkt mij het niet alsof de één beter is dan de ander. Ik doe zelf nu een thuisstudie, maar heb daarnaast enkele jaren al gewerkt in een ‘relevante’ functie.
Zolang het maar geaccrediteerd is, is het net zoveel waard, maar het gaat vooral om de persoon zelf en in welke mate je verder aansluit op een functie/bedrijf.

Hee ik heb mijn vmbo kader met LOI thuisstudie gedaan. Vergt veel doorzettingsvermogen maar het is wel gelukt. Je gaat op gegeven moment wel het sociale leven missen en hulp van eventueel klasgenoten enzo.

Ik heb wel een paar cursussen gevolgd via thuisstudies, en het beviel me erg goed. Maar net zoals hierboven gezegd wordt, het vergt wel discipline. En er stonden heel veel spelfouten in mijn boeken. Ik had echt het idee dat de schrijver meerdere lesmethodes achter elkaar geschreven had en niet meer helder was. Ook in het examen stonden spelfouten.

Verder ben ik over alles wel tevreden. Mijn vragen werden goed en duidelijk beantwoordt. Het examens sloot qua stof ook wel aan op de theorie. En het was verder ook goed te doen.

Ik heb een thuisstudie gedaan en ben daar na een halfjaar mee gestopt :’) Vond het verschrikkelijk. Zowel de studie zelf als het alles alleen moeten doen.