Thuis school

Hallo,

Ik vroeg me af of er een optie is in Nederland om thuis les te volgen, of gewoon zelfstandig via internet en boeken?! :slightly_smiling_face: Dit is voor een middelbaar school diploma havo.

x

Ja, kan via LOI, NHA
Maar je moet wel staatsexamen doen om zo een geldig diploma te krijgen.

Maar geldt zo’n diploma net zoals diploma die ik op school heb behaald? Wordt het niet minder gezien?

Nee, is precies hetzelfde.

Ik ken iemand die via de LOI nu alsnog z’n havo wilt halen en dat is dan gewoon een havo-diploma. Niks minderwaardig aan een normaal havo diploma.

tuurlijk kan dat. je moet wel examen doen zoals vermeldt hier boven. Dan kun je gewoon n geldig HAVO diploma halen, plus je moet voor veel vakken zowel schriftelijk als mondeling examen doen

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat je óf 18+ (dus niet meer leerplichtig) moet zijn, óf je ouders moeten een hele dikke stapel papieren doorwerken om toestemming te krijgen.

Ja, ik ben 18 jaar en ouder dus dat moet sowieso wel lukken maar op de site van LOI stond 124 per maand, dus dat vond ik wel meevallen. Maar ik vroeg me af of er dus ook mensen waren met ervaring ermee, is het te doen, het is natuurlijk hard werken.

^ houd er wel rekening mee dat het wel op je CV terecht komt. Het is misschien iets heel onbenulligs maar als toekomstige werkgevers zien dat jij via de LOI oid je havo diploma hebt gehaald maar verder nooit op een reguliere school iets behaald hebt kunnen ze 2x nadenken, om meerdere redenen… ook dingen waar je in eerste instantie niet aan zou denken als bijvoorbeeld sociale vaardigheden (nooit klassikaal les etc)

Dat is inderdaad waar ik ook aan zat te denken, maar er staat dat je er 2 jaar overdoet, kan dit ook sneller? Als mijn tempo sneller is?

Ik heb een vriendin die LOI heeft gedaan/doet dit jaar.
Je kan alles idd in je eigen tempo doen, en als jij er maar één jaar over wil doen, kan dat.