Thuis niet kunnen studeren

Ik heb dus een klein probleempje, ik heb volgende week proefwerkweek en ik kan in mijn thuissituatie niet leren ivm ruzie, niemand houd rekening met me en geen rust. Wie weet wat ik kan doen en waar ik kan studeren? En hebben meerdere mensen er last van?

(als dit topic al bestaat, verwijder het maar)

Bibliotheek/ langer op school blijven/ vrienden?

Er zijn vast wel plaatsen waar je heen kunt toch, bijvoorbeeld op school?

Bibliotheek!

Nou school is in het weekend dicht, en bij mij is de bibliotheek op zaterdagmiddag dicht en op zondag is die niet open -.-

Ga op de wc zitten, badkamer in, deur op slot. In je eigen kamer.

Maar op de wc én op mijn eigen kamer hoor je de tv nog en het geruzie, daarnaast heb ik op mijn kamer geen bureau en moet ik op mijn bed zitten waardoor mijn concentratie echt naar beneden gaat.

Ik zou wel naar een bibliotheek kunnen gaan, is wel 30 min met de bus maar ik weet ook nie of ik daar rustig kan leren

Dan doe je 'n koptelefoon op. Doe je oordopjes in. Ga desnoods buiten zitten, beetje koud alleen :"D

Een bieb is altijd rustig, dus daar kan je gewoon heen hoor.

Kan je niet naar bijvoorbeeld een oom of tante of ander familielid om daar te leren?

Ik heb precies hetzelfde…
Maar heb sinds een jaar oordopjes van het merk CREATIVE, 30 euro (verkrijgbaar bij bol.com vgm) maar ze dempen al het geluid om je heen als de beste! Hiermee kan ik echt overal goed leren want ik hoor toch alleen maar mijn muziek en niks anders :slightly_smiling_face:

de bieb

Wat een vriendin van mij altijd doet is naar de stad fietsen. en ergens in een rustige lunchroom of bij la place gaan zitten een paar uurtjes
bestel lekker een kop thee/koffie of iets fris, en zoek een rustig tafeltje op. vaak hebben zulke tentjes ook wifi, dus dan kun je eventueel ook een laptop meenemen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar zij vind het erg fijn werken zegt ze!

Meestal laat ze dan haar telefoon ook nog thuis zodat je geen afleidingen hebt, en als je dan eenmaal begint vlieg je door je leerwerk heen.

Succes!

wij hebben hier een hele grote bieb met allemaal studieruimtes etc. waar je kunt leren. Is echt ideaal!
En inderdaad in een rustige luncroom ofzo is ook fijn lijkt me.

Ik wil ook een grote bieb in de buurt hebben om te studeren.

Ik heb dat probleem ook gehad. Ik zat gewoon elke dag tot de school sloot op school om daar te leren en in het weekend zorgde ik ervoor dat ik met een vriendin samen kon leren of ik ging in een rustig parkje aan een picknick tafel zitten leren. gewoon in je buurt op zoek naar rustige plekjes. alleen dat is niet zo fijn bij dit weer XD
Bibliotheek kan natuurlijk ook of kijk of je niet bij familie kan gaan zitten leren…
Een vriendin van mij die heeft altijd problemen met leren als ze op haar kamer zit, dan word ze teveel afgeleid door de huisgenoten dus gaat ze gewoon naar het station en stapt in een trein. Dan zit ze ong 2 uur in de trein en dan kan ze super goed leren, en dan heeft ze de terug weg ook weer =]

Dat werkt voor mij ook heel goed. Ik woon in een dorp bij rivieren en dus ook dijken en strandjes. In de zomer ga ik met mooi weer gewoon op een bankje op de dijk of op een strandje zitten met mijn boeken haha. Als ik thuis ben raak ik zo snel afgeleid door alles en iedereen en daar heb ik daar geen last van (:

naar een vriendin of naar een bieb of op school (vriend misschien)

Heb je geen andere familieleden waar je heen kan?

-----------------------------------
http://cursussen.watchandlearn.be

Bieb, inderdaad. Ik werk er en zie er heel vaak mensen studeren, misschien om dezelfde reden als jou.

Vervelend als je thuissituatie het niet toelaat.

Maar inderdaad, in de stad zijn veel rustige lunchrooms waar ze het prima vinden als je er gaat zitten studeren.
Als het zomer was had ik gezegd een parkje opzoeken, maar daar is het nu veel te koud voor!

Oordopjes kunnen je misschien ook helpen.