thuis met gescheiden ouders

Mijn ouders zijn dan wel al bijna vijf jaar geleden gescheiden, maar het voelt nog steeds alsof ik geen thuis heb. Bij beide ouders voel ik me in de weg zitten, ik heb een hekel aan heen en weer reizen en mijn spullen hebben geen vast plekje. Ik voel me bij beiden niet thuis en heb niet echt een eigen plekje. Hebben meer hier last van of tips ?

Dat is niet leuk voor je… Misschien kan je beide met je ouders praten over het reizen en je spulletjes… Dat als je spullen van je moeder krijgt het daar ook blijft bijv.

Ik heb hetzelfde, ze zijn nog steeds mn ouders, maar het voelt anders als vroeger.
Vroeger voelde het echt als een gezin, en nu, tja, een vrouw en een man bij wie je om de beurt bent.
Mijn spullen gaan ook van huis tot huis, erg frustrerend, vooral ook met school en alles erbij om hele tijd heen en weer te gaan, maarja, het moet maar.

Ik zou verder geen tips weten nee… sorry…xxxx

Ik heb dat dus ook dat ik ze als man en vrouw zie die toevallig voor me zorgen en het maakt me wel echt verdrietig dat ik ze niet als papa of mama of als gezin zie…

Mijn ouders liggen nu in de scheiding, en mn moeder, broertje en ik gaan donderdag over naar t nieuwe huis zonder papa, niet leuk. Ik raak alleen maar gestresst , dus ik kan ook wel tips gebruiken.

Ik zou proberen je nieuwe kamer toch zo gezellig mogelijk te maken en verder gaan je moeder en broertje nu door precies hetzelfde dus miss kan je met hun praten of gezellig een spelletje doen met zn drieën. Wees een beetje lief voor elkaar en maak het gezellig, dan zal het makkelijker wennen zijn. Ga jij ook heen en weer reizen?

Ik hou dit topic even in de gaten, mijn ouders zitten nu midden in een scheiding en ik ben ook enorm bang dat dit gaat gebeuren. Dus iemand tips?

ik weet precies hoe jullie je voelen, je moet het zien als een brug als er wat gebeurd kan je je terug trekken op die brug, dat is je thuisfront. maar op het moment dat je ouders uit elkaar gaan, stort die brug in, hij breekt doormidden. dus dan heb je twee halve thuisfronten maar het zal nooit meer hetzelfde worden, want dt ene thuis front is weg, en dan is het vraag waar voel ik me het fijnst mijn moeder heeft een nieuwe vriend best een goeie gozer maar mijn vader heeft een vriendin en dat is echt de boze stiefmoeder. argghhh dat is egt een bitch

Ik herken het probleem. Mijn ouders zijn nu sinds een jaar gescheiden, en ook ik moet elke keer heen en weer reizen met spulletjes. En niet 1 keer per week, nee… mijn ouders hebben het schema zo gemaakt dat ik 3 keer per week moet inpakken en verhuizen…
Ik ga nu naar het examenjaar, en het is ontzettend storend als je dit zovaak moet doen, ook voor school!

Ook zit mijn moeder in geldproblemen sinds de scheiding, wat voor mij erg wennen is want toen mijn ouders nog bij elkaar waren hadden we nooit echte geldproblemen gehad. Dus het is best erg om te zien hoe je moeder nu geld van haar familie moet krijgen om rond te kunnen komen en eten te kunnen kopen…

Voor de meiden waarvan de ouders nu in scheiding liggen, wil ik zeggen: laat vooral je mening horen! Laat weten wat JIJ belangrijk vindt, en wat JIJ wil. Want uiteindelijk zijn de kinderen de dupe van de scheiding, dus er moet rekening gehouden worden met jullie!

Ik hou dit topic in de gaten, want ben benieuwd wat de verhalen van anderen zijn!

ik heb een fikse ruzie met mijn vader gehad dus ik heb mijn vader al een aantal maanden niet gezien, in het begin had ik er moeite mee maar nu mis ik hem niet eens meer, zeg eens eerlijk. vinden jullie het heel egoisctich of wat dan ook, dat ik mijn vader niet mis

Dit heb ik ook… en ik voel me niet egoistisch nee.

wat fijn dan kan ik met je praten ik moet er echt met iemand over praten

Ik ben er ook wel heel verdrietig over dat ik ze zo niet meer echt zie, maar er zijn mijn hele leven lang al allemaal dingen gebeurt die het allemaal gewoon nóg moeilijker maken om het weer echt als een gezin te laten voelen …
tis echt kut, ik weet het, het gaat ook steeds slechter tussen iedereeen hier, iedereen heft ruzie met elkaar, iedereen vermijd elkaar en er zijn constant spanningen, ben blij als ik over een jaar het huis uit kan…

Ik heb precies hetzelfde en ik heb helaas ook nog geen oplossing.

wat jammer dat je dit mee maakt, zelf heb ik dat niet want mijn ouders zijn nog bij elkaar, toch wens ik je veel sterkte!

wat jammer dat je dit mee maakt, zelf heb ik dat niet want mijn ouders zijn nog bij elkaar, toch wens ik je veel sterkte!

nu word ik bang :S Mijn ouders gaan binnekort scheiden, maar ze gaan wel dicht bij elkaar wonen zodat ik nog naar allebei toe kan. Ik ga bij mijn moeder wonen en dan af en toe naar mijn vader toe. Maar ik heb nu sowieso al niet veel contact etm mijn vader want hij is heel vaak op zijn werk of op zakenreis.

Ik heb het net wat anders.
Ik had thuis juist geen ouders. Eerst was mijn vader aper thuis van zijn werk. En toen werd ie ziek en nu zit ie altijd thuis. Mijn moeder is super streng geweest voor mij. Ik woon nu iets meer dan 5 maanden bij de ouders van mijn vriend. En ik ken nu pas het echte gezinsleven. & dat doet wel eens enorm veel pijn.

Ik heb (correctie: had) mijn moeder niet meer gesproken, gehoord of gezien al van voor nieuwjaar. Daar voelde ik mij ook niet schuldig om, ik wou enkel een verontschuldiging, maar zij zag niet eens in wat ze fout had gedaan… ivm de correctie, ze zis nu van gisteren terug thuis, het is uit met haar vriend…

Mijn ouders zijn al gescheiden sinds mijn 2e en ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Ik woon bij beide niet meer, en beide voelt het ook niet als thuis… En op mijn kamer waar ik woon voelt het ook niet als thuis.