thuis loopt 't niet lekker

Heey ladies!

De laatste tijd loopt het thuis niet zo lekker. Ik zal even in het kort uitleggen wat er is voorgevallen. Op de basisschool kreeg ik VWO advies. Mijn zus zat al op t gymmasium en mijn ouders vonden dat ook wel een goede school voor mij. In de eerste liep het al niet zo lekker. Ik ging met pijn en moeite over. Dat werd in de tweede nog erger en ik bleef zitten. Ik heb het tweede jaar dus opnieuw gedaan. Daarna ben ik met goede cijfers overgegaan naar de derde en ben toen met hele slechte cijfers blijven zitten en heb toen besloten om naar 4havo te gaan. Dat ging in het begin hartstikke goed. Ik heb vanaf jongs af aan al gezondheidsproblemen. Vaak ziek, maar dit jaar is het nog erger geworden. Ik lig vaker thuis ziek op bed dan dat ik op school ben. Waardoor het inhalen van toetsen ook steeds moeilijker wordt. Het gaat niet echt lekker. Ik zie door de bomen het bos niet meer. En weet me eigenlijk geen raad meer. Ik zit eraan te denken om naar het mbo te gaan omdat ik dan iets doe wat me aantrekt en waar ik plezier in zal hebben. Maar met mijn ouders valt er niet over te praten het ia zelfs zo erg dat ze zeggen dat als ik niet overga, ze mn scooter en telefoon afpakken en dat ik niet op vakantie mag. Ik wil echt graag mijn havo diploma halen maar ik denk dat ik het niet ga halen. Ik moet nu al 8 toetsen inhalen op hetzelfde moment, en ik zou niet weten hoe ik voor al die toetsen een voldoende zou kunnen halen. Wat moet ik doen? Ik zou jullie meningen erg waarderen!!

Als jij je er goed bij voelt om naar het MBO te gaan, vooral doen!

Wat betreft de toetsen, probeer zoveel mogelijk huiswerk te maken en veel te oefenen als je thuis bent. Ik ken het probleem, alleen haalde ik wel goede cijfers.

Aangezien je vaak ziek bent, een bezoekje bij de dokter zou niet verkeerd zijn.

Thanks! Maar mijn ouders willen er dus echt niks van weten! Vooral mijn pa vergelijkt me steeds met mijn zus die nu op het hbo zit. En over dat ziek.zijn, ik heb een chronische schildklierafwijking waardoor mijn weerstand echt bagger is. Er hoeft maar iemand te hoesten in mijn buurt en ik ben de volgende dag ziek. En door die afwijking ben ik heel vaak doodmoe en heb dan ook echt hele erge hoofdpijn! Al vaak genoeg naar de dokter geweest maar er valt niks aan te doen.