Thuis is niet mijn thuis.

Ik twijfelde ontzettend of ik hier wel een topic over moest maken, maar ik doe het toch maar omdat ik het heel ingewikkeld vind.
Het zit dus zo: Ik voel me niet lekker in mijn vel thuis. Door van allerlei redenen. Omdat het bijv. Veel te klein is en heel gehorig. Ik heb gewoon niet veel privacy, waar ik heel erg op gesteld ben. Ik heb gewoon heel veel behoefte aan privacy en alleen zijn, wat ik thuis niet heb omdat we elkaar wel 1000 keer per dag tegenkomen. Het huis is gewoon veel te klein. Ik zit in de puberteit, mijn broertje ook al een beetje. Ik heb gewoon ruimte nodig en mijn broertje ook, het huis wordt voor ons te klein. Met name omdat we ons eigen ding willen doen. We hebben nog een ander broertje die 6 is (dit is nog moeilijker uit te leggen dan ik dacht). Hij is ontzettend druk en schreeuwt alles uit wat hij zegt. Omdat ons huis ontzettend gehorig is, kan ik geen huiswerk maken door zijn geschreeuw. Ook met andere dingen. Ik heb gewoon ontzettend veel behoefte aan rust en stilte. Daarom luister ik heel vaak muziek zodat ik al het geschreeuw niet aan wil horen de hele tijd. Als ik geen muziek op heb, raak ik overspannen. M’n vader is ook zo ontzettend egoïstisch. Niet smakken, maar hij smakt zelf het hardst; Niet schreeuwen, maar hij praat zelf ontzettend hard (waardoor ik ook nooit in slaap kan komen); Niet langer als 10 minuten douchen, maar hij doucht zelf een half uur lang. En als we ‘‘stout’’ doen, krijgen we een klap in ons gezicht. Mijn moeder is een ontzettend lieve vrouw, maar als mijn vader er is veranderd ze compleet. Alsof ze meeloopt, alsof mijn vader hier alles in handen heeft. Hij maakt ook altijd beslissingen voor mij terwijl ik die zelf wil maken. Bijv. Ik hou van make-up, maar hij heeft me is een keer verboden om het op te doen. Ik snapte wiskunde ontzettend goed, maar hij wou mij per se bijles geven. Door die bijles snapte ik het niet meer waardoor ik in de problemen kwam (is wel goed gekomen). Dat soort dingen. Ik vond het ontzettend moeilijk uit te leggen, vooral omdat ik dit al allemaal bij mijn ouders heb gemeld (met name mijn moeder), maar die geloofden sommige dingen niet of zeiden dat ik me compleet aanstelde. Maar het is zo ontzettend uit de hand gelopen, ik ben compleet de grond ingetrapt. Ik ben zo ontzettend onzeker geworden, omdat mijn broertjes me uitschelden, maar soms doen mijn ouders dat ook. Bijvoorbeeld voor trut of zoiets. Soms doe ik mezelf ook wel eens opzettelijk pijn. Niet heel vaak, maar wel als ik het gewoon niet meer zie zitten. Ik denk wel eens, nog 5,5 jaar, dan ik mijn gelukkige leven starten en is mijn jeugd achter me. Dit klinkt volgens mij allemaal ontzettend ongeloofwaardig, ik twijfelde ook heel erg of ik dit topic aan moest maken omdat ik me voor sommige dingen ontzettend schaam. Maar weet iemand hoe ik sommige dingen moet oplossen? ;$

Waarom blijf je niet langer op school om je huiswerk te doen? Ik heb ook van die ouders die echt vet oneerlijk doen als zij tv kijken en ik maak maar geluid dan word er op mij gescheld maar als ik tv kijk en zij praten er keihard doorheen dan moet ik niet zo zeiken en gewoon me bek maar houden. Maar veel ouders zijn zo ik vind het trouwens niet oke dat je vader je slaat. Ik heb dat ook altijd gehad als ik uit huis ben dan begint mijn leven pas want thuis ben ik niet heel erg gelukkig.

Wat hierboven gezegd wordt, maak je huiswerk op school of samen bij een vriendin thuis. En ik zou ook proberen met je moeder te praten, als je vader niet thuis is. Leg haar uit hoe je je voelt.

Ik zou idd gewoon huiswerk op school maken en zoveel mogelijk naar vriendinnen toe enzo… dan ben je niet meer de hele dag thuis en vind je het vanzelf leuker.

Oke bedankt! Maar aangezien ik 11 kilometer moet fietsen (ongeveer 45 minuten) denk ik niet dat ik langer op school huiswerk ga zitten maken. En ik heb ook niet super veel vriendinnen en ik heb ook nooit echt behoefte aan gezelschap. Maar wel bedankt!

Vraag aan je ouders of je ook een plekje in de garage of schuur mag maken,
zodat je rustig aan je huiswerk kan :stuck_out_tongue:

Dan kan je daar altijd chillen als je rust wilt.

Of op zolder ofzo…?

xx

oordoppen in als je huiswerk maakt?

Je wilt er misschien niet aan maar ik denk wel dat het super goed is als je afleiding zoekt bij andere mensen. Ik snap dat je af en toe alleen wilt zijn maar als je dit te vaak doet is dat ook niet goed voor jezelf want dan ga je juist piekeren etc.

Wat betreft dat huiswerk als je het niet op school wilt maken. Misschien muziek opdoen zodat je kunt ontspannen en het makkelijker kan maken.

Of huiswerk maken in een bibliotheek (dat is voor mij ook een van de beste plekken om me te kunnen concentreren). Ik zou er inderdaad zo veel mogelijk voor zorgen dat je buitenshuis bent, als je het thuis niet trekt.

Vind het echt vreselijk om dit te lezen. Heb ongeveer het zelfde meegemaakt alleen dan zonder broertjes, wel een stiefvader. Wat ik toen der tijd deed: Op mijn kamer blijven, alleen voor eten kwam ik in de gemeenschappelijke ruimte. Radio aan, bij jou mag de muziek niet te hard maar ik deed dan oordopjes in en zo luisterde ik mijn muziek, en hoorde ik het geschreeuw en geruzie van mijn moeder en stiefvader niet:) Na school vooral naar de bieb of bij een vriendin thuis zijn want daar was het wel leuk! En op mijn 18de meteen het huis uit gegaan!
Hou vol! Als je nog meer kwijt wilt of even praten mag je me altijd noten!! :sob::muscle:

Thnx! <3

KOM BIJ MIJ (:

Wow dit klinkt allemaal echt heel bekent ik moet mijn kamer delen met mijn 7 jarige zusje en ze heeft adhd en me moeder slaapt op een bedbank in de woonkamer ik wordt helemaal gek ik kan zelfs niet alleen op me kamer zijn omdat daar me zusje is er is geen ene kamer waar je alleen kan zijn ik denk ook altijd over 4 jaar ofzo ben ik uithuis en dan is alles goed

Meiden, leef echt met jullie mee… wat vreselijk lijkt mij dit.

Ik heb zelf een zolder kamer, een best grote en nooit last van lawaai ofzo,
omdat we in een vrijstaand huisje wonen.

Kan me voorstellen dat het heel irritant is, zeker als je school hebt. Probeer het vol te houden… oordoppen misschien een idee?