[thriller] duister spoor

Dit verhaal gaat over Guusje. Ze is een meisje van 17 en zit in klas 5 van het vwo. Ze heeft een vast oppasgezin waar ze twee keer per week moet oppassen. Het zijn twee kindjes, een jongetje van 3 jaar oud, en een meisje van 5. Op een avond gebeurt er iets, totaal onverwacht. En het is de vraag of Guusje haar oppaskindjes ooit nog terug zal zien…

Hoofdstuk 1
Deze keer was het nog harder racen. Mijn laatste les geschiedenis liep uit en voordat ik bij de familie de Vries naar binnen zou stappen, moest ik gegeten hebben. Ze boden me altijd aan om mee te eten, maar dat deed ik toch liever thuis. En zo kwam het dat ik twee dagen in de week, op woensdag en donderdag, als een gek naar huis moest fietsen. Maar ik had het er voor over. Ik werd goed betaald, het waren aardige mensen, om over de kinderen nog maar te zwijgen. Ze voelden als mijn kleine broertje en zusje.
Toen ik even later mijn fiets voor de voordeur parkeerde en op de bel wilde drukken, werd de deur al opengesmeten en kreeg ik twee natte zoentjes, op iedere wang een. Daar stonden ze. De oudste, Eva van 5, had haar pyjama al aan en Niek van 3 stond in zijn Cars pyjama en met zijn knuffel in zijn hand. Op het begin moest hij altijd even ontdooien, maar als ik tien minuten binnen was praatte hij meestal voor tien. Ook dit keer, ik had mijn jas nog niet opgehangen of hij vertelde me de namen van alle Cars auto’s. Nu ik dit verhaal twee keer per week voorgeschoteld kreeg, kende ik ze al bijna uit mijn hoofd. “Lukt het je verder? Dan ben ik er vandoor!” riep Marc naar me. Zijn vrouw, Marcia, was al werken en hij moest vanavond standaard naar een paar klanten, want hij was binnenhuisarchitect. “Ja natuurlijk, ik weet alles te vinden hoor! Tot vanavond!” riep ik terug. En ik hoorde de deur in het slot dichtvallen.

shit. verhaal twee keer geplaatst, zou iemand er voor kunnen zorgen dat deze versie verdwijnt? sorry!