Ik Zou graag horen of de opmaak fijn leest zo! Of liever aan elkaar?
hoofdstuk 1
-Naomi-
“Hi chick!”
Ik schrik op van Taylors extreem opgewekte stem en leg het dikke boek op mijn schoot naast me.
“Hi Tay. Alles goed?”
Taylor kijkt me aan met een dromende blik. Ik rol als antwoord met mijn ogen naar haar.
“Och jee, is het weer zo ver, slettenbak?”
“Pff, er heeft hier iemand nog steeds geen beurt gekregen. Dat wordt ook eens tijd, Noom!”
Ik grinnik naar haar en strek mijn benen. Ik voel de zon op mijn gezicht schijnen, het zijn de eerste zonnestralen van het jaar en ik voel de warmte er van op mijn gezicht en blote armen branden. Ik draag een zwarte jeans met daarom een geel topje. De zon laat mijn bleke armen zowat oplichten. De zon staat nog laag en ik voel de eerste zomersproetjes alweer opborrelen. Ik weet zeker dat de eerste sproeten me alweer toe lachen vanavond. Ik hou écht van de lente, de zomer en de zon… Maar wat de sproeten betreft kan het beter maar altijd winter blijven.
“Zeg eens, hoe was het?” vraag ik geïnteresseerd.
“Hoe was wat?”
“Ja, duh! Je date met Devon.”
Ik zie de walging over haar gezicht trekken.
“Oh dat,” Taylor strijkt haar wijd uitlopende rok glad en ploft naast me op de bank.
“Ja het was echt een disaster. Wist je dat hij uit zijn neus eet?”
Ik forceer een kokhalzende beweging.
“Ja oké, dat is goor.”
Taylor knikt en gaat verzitten. Taylor is super slank. Slank, maar niet zo dun als ik. Zij heeft tenminste vrouwelijke vormen. Ze is net als ik blank, maar haar lichaam wordt bedekt met een flinke laag zon-uit-een-tube. Ze draagt een rode crop top met een afzakkende mouw. Over haar slanke, gebruinde schouders licht haar goudblonde staart. Haar haar is werkelijk prachtig. Het is glanzend en mooi golvend. Ik zou zo graag ook blond haar hebben. Helaas moet ik het doen met de erfenis van mijn vader; een rode haarbos. Dat is niet het enige. Ook de onwijs bleke huid, de groene ogen en de overgevoeligheid voor sproeten heb ik mee geërfd. Allemaal dingen waar Taylor totaal geen last van heeft.
“En hoe zit het met jou? Heb jij al een nieuwe vlam?”
Taylor onderbreekt mijn zondige, jaloerse gedachten.
“De enige vlammen waar ik de komende tijd tijd voor heb, is Bruce Alberts en Dennis Bray.” Ik wuif haar lucht toe met het dikke studieboek. Snel grist ze het uit mijn handen.
“Essential cell biology, what the fuck? Waar is dat voor?”
“Oh, gewoon, niks.”
Taylor kijkt me doordringend aan, voordat ze haar schouders op haalt.
“Goed, dan kan je mee uit, aankomend weekend.”
Ze gooit het boek op mijn schoot en springt overeind. Ze wuift me een snel kushandje toe en draait zich om.
“Ik haal je om elf uur op!”
Ik zucht diep en kijk hoofdschuddend toe hoe Taylor de campus over huppelt. Ik zie hoe een aantal jongens hun nek verdraaien om te kunnen zien hoe de wind onder haar rokje komt.
-Orchid-
“Zo hé! Wat heb jij met je haar gedaan?!”
Jade komt me met open mond tegemoet. Ik geef haar drie kussen en kijk haar grijnzend aan.
“Tja, ik dacht, tijd voor wat anders.”
Vorige week woensdag heb ik mijn rossige haar omgeruild voor een knalrode coupe en ik ben er echt super tevreden mee.
“Staat je kei goed!”
Ik knik en probeer sensueel met mijn haar te schudden. Het lijkt me alleen, dat het er heel debiel uitziet. Jade giechelt.
“Wat kan ik voor jullie inschenken?”
Een jong meisje staat naast ons tafeltje. Ze kauwt erg overdreven op haar knalroze kauwgom en blaast er wat bellen mee.
“Voor mij een cappuccino,” antwoord ik.
“Doe mij maar een latte,” vult Jade aan.
Zonder nog wat te zeggen loopt het meisje naar de bar terug.
“Jesus christ, die is zeker nieuw hier,” vraag ik retorisch.
Jade giechelt opnieuw en friemelt aan haar bedelarmband. Ze maakt me een nerveuze indruk.
“Alles goed met je?”
“Uhm, jawel. Gaat prima.”
Ze wringt haar rode lippen in een kleine glimlach maar haar bruine ogen lachen niet mee.
“Zeker weten? Je ziet er anders niet prima uit.”
“Hoezo! Kijk dan, ik zie er fabulous uit, girl!”
Met een oprechte lach wijst ze op haar lichaam. Ze draagt een zeer sjiek, taupe kleurig jurkje en een crème kleurig jasje. Op haar borst rust een grote ketting met grote witte stenen.
“Daar heb ik het niet over,” spreek ik haar streng toe.
Jade schraapt haar keel en legt haar hand op de mijne.
“Orchid, ik moet je wat vertellen.”
“Natuurlijk schat, ik luister.”
“Ik ben zwanger.”