Therorie-examen scooter

Hallo meiden,
weet niet of dit hier thuis hoort, maar wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Ik ben dus bezig met mijn therorie voor me scooter rijbewijs. Alleen aan 1 ding kom ik niet uit. Dus mijn vraag is kan iemand mij helpen?

Ik vind de vragen van de remafstand heel moeilijk om uit te rekenen en ik weet ook niet goed hoe dat nou precies in elkaar zit? Hoe zit dat als je bv. 40 km/h
rijdt wat is je reactiesnelheid en je remafstand en wat is je totale stopafstand?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

ooh dat heb ik moeten leren, maar weet het echt niet meer
en weet zo snel ook niet meer waar mn boekje ligt
up

Ik heb geen scooter, maar een auto maar ik geloof wel dat dit hetzelfde is:

De gemiddelde reactietijd van iemand is 2 seconden.
Je stopafstand (geloof ik dat het was) heeft te maken met de volgafstand.
(Je zorgt ervoor dat je genoeg afstand houdt zodat je, wanneer je moet remmen vóór de auto voor je stopt en niet ertegen op rijdt, dus ik neem aan dat dat dan te maken heeft met de stopafstand)
Je volgafstand gaat via de 2secondenregel.

De 2secondenregel houdt in dat je de volgende afstand moet blijven houden:

(Aantal km/h : 2) + 10 meter.
Bij 40 km/h is dat dus
40/2=20
+10 meter = 30 meter afstand.

De remafstand is trouwens verschillend.
Bij een koud wegdek is je remafstand langer dan bij een warm wegdek. Dat komt doordat de banden bij een warm wegdek meer grip hebben op het wegdek. Om die reden draaien formule 1-coureurs ook eerst hun banden warm.

dankjewel

nog iemand echt met een scooter misschien om te kijken of het anders is?

http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm

Hier staat het trouwens precies uitgelegd.

Ik weet niet hoe het zit met de theorie van een scooter, maar voor je autotheorie moest je alleen inschatten of je je aan de 2secondenregel hield/genoeg afstand hield.

Ook moet je weten dat bij een koud wegdek en glad wegdek het langer duurt voor je auto stilstaat en bij een warm wegdek vice versa.

Je hoefde in ieder geval niet precies stopafstand en remafstand te berekenen!