Theorie (rijles)

Ik heb maandag theorie bij CBR maar wat voor soort vragen krijg je ?
En moet je weten wat alle verkeersborden betekenen ?

Hebben jullie het in 1x gehaald of pas na een aantal keren?

Je krijgt vragen over van alles wat er in een theorie boekje staat, dus leer gewoon alles en idd veel oefenexamens maken. Er zijn genoeg van die dingen te downloaden op internet.

Je krijgt in totaal 65 vragen, je mag 17 fout maken (5 in gevaarherkenning en 12 in de rest ofzo?) Als ik jou was zou ik gewoon veel examens oefenen. Dat kan op www.driversonly.nl dan kun je voor 99 cent iets van 3 dagen examens maken. Ik ben zelf in 1 keer geslaagd. Succes!

Je krijgt 25 vragen gevaarsherkenning daar mag je 12 fout maken, daarna krijg je 40 vragen over het theorie boek, en daar mag je 5 fout hebben… ik ben de 3e keer geslaagd.

Ik heb een cd-rom met 650 examenvragen en daar staan ook die gevaarherkenning,verkeersinzicht en nog iets.
Maar met die vragen kan ik alleen antwoord geven met A.Remmen B.Gas loslaten of C.Niets
Maar tijdens het examen krijg je toch niet alleen zulke vragen?

Oh dat was het inderdaad. 12 in gevaarherkenning en 5 in de rest.

Nee dat klopt, dat zijn de gevarenherkinning vragen waar je er 25 van krijgt en waar je er 12 fout van mag hebben. En dan krijg je nog vragen over je theorieboek zelf.

Wowie, in Nederland 65 vragen! zo veeeeeeel… in België krijgen we er 50 & we moeten 41 op 50 hebben & de vragen staan door elkaar :slightly_smiling_face:

ik ga vandaag beginnen met een theorie cursus.
heb er veel goede dingen over gehoord (iedereen die dat heeft gedaan die ik ken is in 1x geslaagd)

en voor de rest veel oefenexamens maken idd!

Heeft iemand een linkje van een gratis oefensite? Zonder codes ed. (:

Ik heb 'm in 1x gehaald en je kunt beter oefenen via een cd ofzo heb ik ook gedaan.

http://www.gratisrijbewijsonline.be ,
ik heb het op die site gedaan & dan ‘Start’ & dan op rijbewijs B. Zo heb ik mijn rijbewijs gehaald. & op die site staan er veel vragen dat ze op het examen ook stellen (in België toch)

^Dat zijn wel Belgse vragen inderdaad en volgens mij zit daar een behoorlijk verschil in.

ik 1 x:) maar dacht dat ik zou zakken:$

Hoe leren jullie de theorie? Per hoofdstuk samenvattingen maken ofzo?

Ik heb het gewoon 1 keer doorgelezen.

www.gratisrijbewijsonline.nl heb ik gebruikt voor de oefeningen per hoofdstuk apart :slightly_smiling_face:
Ik heb het in 1x gedaan :slightly_smiling_face:

Ik heb op m’n rijschool een theoriedag gevolgd en geleerd uit m’n boeken. Had hem pas na 5x zakte telkens op 1 of 2 fouten te veel.

Ik had alleen de dingen die ik niet vanzelfsprekend vond en nog niet wist opgeschreven, die uit mijn hoofd geleerd, veel oefenexamens gemaakt en ik was in 1 keer geslaagd.

Ik heb een cursus gedaan, in 1 keer gehaald. Maar ik moest 'm dan ook echt halen die keer. Daarom een cursus.
Met goed leren moet je er wel komen :slightly_smiling_face: