Theorie examen

Ik vroeg me af hoe jullie je hebben voorbereidt op het theorie examen voor je rijbewijs? Hebben jullie theorielessen genomen of gewoon heel veel geoefend? Wat raden jullie aan?

Ik had een cd rom met oefenvragen.

Mij (ik woon in België, ik weet niet of het in Nederland anders is?) hebben ze aangeraden om uit een boek te leren. Die kan je hier bij verschillende rijscholen kopen en de theorie komt overeen met het examen. Geen theorielessen en ook niet via internet. Maar ik zou je wel goed voorbereiden ja.

Ik ben ook van Belgie. Ik heb heel het boek ongeveer gelezen, op een voormiddag. Daarna heb ik op deze site superveel oefenvragen gemaakt : gratisrijbewijsonline.be

en dan heb ik nog een twintigtal vraagjes opgelost in het boek en ik was er van de eerste keer door (: Enja ik zou je zeker voorbereiden (:

Ik heb ook een boek gelezen, en dan véééél vragen gemaakt. Echt, je moet gewoon vragen maken, dan snap je hoe ze het vragen en wat je moet antwoorden en voor mij hielp dit echt veel meer dan dat boek (:

Yep, ben ook van plan om goed voor te bereiden! Ik wilde gewoon weten hoe jullie dat allemaal geregeld hadden :slightly_smiling_face: Ben eind oktober 18 dus ik heb nog wel tijd!

Ik heb 't boek gelezen en 4x les gehad bij mijn rijschool (maandag/dinsdag avond en de maandag daarop 's avonds en die dinsdag ochtend daarna) van ongeveer 2u.
Een half uur na die laatste les op dinsdag ochtend hadden we de toets.

We kregen eerst een half uur om te luisteren naar zo’n programma die dingen vertelt/uitlegt en eigenlijk precies 't zelfde zei als wat in 't boek staat.
Daarna gingen we toetsen maken met van die antwoord kastjes en dan ging de leraar de vragen en antwoorden daarna uitleggen.
Dat hielp wel echt, je begrijpt dan beter waarom een bepaald antwoord goed is en je leert van je fouten.
Daarbij had die man toevallig ook dingen verteld net voor 't examen die ook in 't examen voorkwamen, dus dat was ook wel mooi.

Ik had afgelopen dinsdag mijn examen en ik ben geslaagd, dus bij mij is 't daarmee goed gekomen. 't koste 90 euro inclusief examen.

Ik raad je aan om echt heel veel vragen te oefenen! Dat is echt het beste om je theorie-examen de eerste keer te halen :slightly_smiling_face:

Ik heb heééél veel geoefend!Ik heb het hele theorieboek doorgelezen en de belangrijke punten extra geleerd. Ook heb ik een Cd met oefen examens 2 keer gedaan, dus in totaal 20. Klinkt overdreven, maar ik had er in total maar 2 fout!

Ik weet trouwens niet of je al op de hoogte bent dat het theorie examen uit 3 onderdelen bestaat? Het eerste onderdeel is gevaarherkenning en dat kun je eigenlijk alleen goed maken als je je kan inbeelden dat je in de auto zit. Als je niet snapt wat ik bedoel moet je het even googlen

Je kunt het beste eerst een hele zoot oefenen uit een boek, maar het is ook zeker een goed idee om een aantal vragen op de computer (met google kun je aardig wat vinden) te doen, omdat je dan ook merkt hoeveel tijd je hebt om de vraag te beantwoorden (en geloof me, dat is bij deel 1 erg weinig).
Ik heb mijn examen dinsdag gemaakt (en ben geslaagd) en ik was echt zo blij dat ik van tevoren ook op internet had gedaan, anders zou ik echt in paniek geraakt zijn xD

Ik heb bij de bieb een boek geleend met 50 examens erin en er een hele hoop uitgeoefend. Het beste wat ik ook van iedereen hoor is gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Ik heb een cursus gedaan en zelf niet geleerd, vond het wel fijn.

Veel geoefend, heb zo’n boek gekocht en 2x doorgelezen en oefenexamens op internet gedaan.

Ben de 2e keer geslaagd, baalde echt best toen ik bij t eerste examen zakte. De gevaarherkenning vond ik na een aantal keer oefenen niet zo’n punt, want je mag daar best veel fouten in maken. De andere vragen lijken vaak makkelijk, maar er zitten altijd wel een paar gemene tussen, en je mag maar 5 fouten hebben!

Maarja, in vergelijking met de rest van je rijlessen en examens is het theorieexamen niet echt duur, dus ik zou niet te zenuwachtig worden. Denk gewoon ‘ik ga mn best doen, zakken is geen ramp’, dan gaat het het beste, lijkt mij!