theorie-examen vraagje

ik ben aan het leren voor mijn theorie examen en niemand thuis weet dit, vind het zelf vaag want bij het ene proefexamen gaat het zo en bij de ander weer zo;

1. mag je voorsorteren op of naast een fietstrook?
  2. als een verkeersregelaar zo staat,
    http://i43.tinypic.com/whnsx5.png
    , wat betekend dat dan en kun je dat uitleggen please? snap daar de logica niet achter…

xx

up

Je hoeft echt niet na 6 minuten al te uppen hoor. Maargoed ik heb geen idee, sorry.

upje

Nee, want je blokkeert dan de fietsers die erlangs moeten.

Als de verkeersregelaar zo staat betekend er dat er gestopt moet worden, maar ik had altijd de kant verkeerd. Want logica wijst uit dat links moet stoppen, maar mijn boek zei volgens mij dan rechts.
maar toch vind ik Links.

@Wrikkelgat, het spijt me? maar hij stond niet meer bij actieve en wil het eigenlijk wel graag weten.

ja het is dus ook rechts, maar ik vind het zo raar…

En je hoeft niet zo ongeduldig te uppen. Mensen typen, mensen lezen, mensen denken na. Gewoon kalm aan doen.

Ja die vond ik ook raar hoor, die is bij mij niet op 't examen gekomen gelukkig.

Je mag alleen voorsorteren op een fietspad als het geen doorgetrokken lijn is

oke dit had ik dus net ook al.
examen van volkswagen zegt; nooit voorsorteren op fietsstrook, en die van een andere site; alleen als je geen fietsers hindert en er onderbroken streep…

1. Als er een doorgetrokken streep langs de fietsstrook loopt, dan mogen andere bestuurders niet op de fietsstrook rijden. Loopt er een onderbroken streep, dan mogen andere bestuurders om bijvoorbeeld voor te sorteren er wel op rijden, echter alleen als daarmee geen fietsers, snorfietsers of bestuurders van invalidenvoertuigen worden gehinderd.

2. Stopteken voor het verkeer dat de verkeersregelaar van rechts nadert. Dus als hij zijwaarts zijn hand omhoog doet, is het stopteken bedoeld voor het verkeer van de kant van de arm die hij omhoog doet.

(Zegt iemand die gezakt is voor haar eigen examen, faal.)

@vivere, dankje! maar 2 klopt dan toch niet? of moet ik het vanuit hemzelf zien? als hij hem zijwaarts omhoog doet, is het bedoeld voor het verkeer wat komt van de kant van de arm die hij om hoog doet. dus dat zou bij mijn voorbeeld links moeten zijn, maar mijn boekje zegt rechts…

Zoals ik het begrijp moet je het inderdaad uit zijn perspectief zien. Dus voor hem rechts.

oke… hoop dat ik slaag dan maar

Ok een kwartier bezig geweest met inloggen maar hier de antwoorden:

1. Nee op een fietsstrook mag je niet voorsorteren. Volgens mij WEL op een suggestiestrook, mits je de fietsers niet hindert.

2. Het verkeer wat van rechts komt, gezien vanuit de verkeersregelaar moet stoppen.

Je moet het zo zien: Als jij in de auto zit en je komt een verkeersregelaar tegen met zijn arm naar rechts (vanuit JOU gezien), dan moet je stoppen.

In dit geval is dat dus het verkeer wat de verkeersregelaar van rechts nadert. :slightly_smiling_face:
Ik zal het zo even met paint duidelijk maken, maar ik zal eerst proberen dit bericht te verzenden…

Ok hoogstaande kwaliteit :’) Maargoed.
Hoop dat je het snapt.

http://i40.tinypic.com/167nvyu.png

Je moet gewoon onthouden dat de kant van het arm dat hij " opheft" moet stoppen.
Als je zijn arm nadert moet je stoppen. En bij de voor/achter kan moet het de arm zijn die aan jouw rijstrook zit…

Lekker duidelijk uitgelegd.

Je mag wel voorsoorteren op een fietsstrook als je er geen fietsers mee hindert en het geen doorgetrokken streep is dacht ik :slightly_smiling_face: