Thema ideeën

Hoi, hebben jullie een aantal leuke thema ideeën, alles is welkom. :slightly_smiling_face:
Ik wil thema’s gaan gebruiken om te kunnen ontwerpen met concept.
Denk bijv. aan liefde, auto’s, etc, etc.

-dieren (waar je dan ook nog meer kan verzinnen als ; -insecten -huisdieren -junglebeesten…)
-quotes met een tekening erbij?
-fashion
-portretten
… meer weet ik niet eigenlijk want ben inspiratieloos :stuck_out_tongue:

Yay, super bedankt!

Was denk ik slim om te vermelden dat het een thema moet kunnen zijn waar ik kleding uit moet kunnen maken. De thema’s van dieren vind ik erg leuk! Fashion ook, maar dat is uiteindelijk wat het moet gaan worden, hihi. :slightly_smiling_face:

Dat lijkt mij het mooist eerlijk gezegd. Of kleine details met dierenprint. Dankje. :slightly_smiling_face:

Ik zit op een mode-school en wij hebben elk jaar een ander thema. De thema’s die ik al heb gehad zijn: Surealisme, Religie, Japan en dit jaar Sprookjes :slight_smile:

Leuk dat je op een mode-school zit. Ik zit zelf op het Albeda College Medewerker Modemaatkleding. Wij hebben dit jaar fantasy. Ik neem aan dat jullie ook zelf kleding maken dan?

Jep! We ontwerpen zelf een paar silhouetten, dan kiest onze leerkracht welke we moeten uitwerken en dan maken we de patronen ervan en uiteindelijk ook de kledingstukken zelf :grinning:

Leuk zeg. :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf op school bezig met een jurk. Heb vandaag eindelijk de basis van mijn jurk getekend. Hebben jullie ook modeshows?

Fantasy en sprookjes lijkt me zo leuk. c;

Ja, op de opendeurdag :grinning: En toevallig, ik ben ook net bezig met een jurk. Bij mij is de basis al aaneen gestikt maar heb er wel nog wat werk aan.

Oh, das zeker toevallig! Waar heb jij het op geïnspireerd van de sprookjes? Mijn fantasy ding was iets wat uiteindelijk weet ik veel werd. Achteraf doet het me denken aan vleugels of een bepaalde paddenstoel, haha. :stuck_out_tongue:

Voor de kledingstukken moeten we het thema eigenlijk maar heel lichtjes opnemen, het is vooral bij het ontwerpen dat we ons écht moeten laten inspireren op het thema. Maar mijn jurk heb ik vooral op het mysterieuze van de sprookjes laten inspireren, het is lang en zwart en het heeft een speciale kraag, een beetje zoals de heks van Sneeuwwitje :grinning:

Ah, klinkt heel gaaf. Ik denk sowieso dat je niet elk thema teveel moet opvatten. Het moet nog wel draagbaar/fashionable zijn. Sure, paar stukjes die niet draagbaar zijn kunnen ook. Zie je ook op de catwalk, maar het meeste is toch wel draagbaar. :stuck_out_tongue:

Vind ik ook!

Ideetjes zijn nog altijd welkom hoor. :slightly_smiling_face:

Iemand nog?