Thema feestje, creatief brein nodig!

Hoi meiden!

Ik geef de 30e een thema feestje. (burlesque, hoedjes, veren, korsetten en rokjes!)Een beetje Moulin Rouge dus! Er komen 13 meiden en een paar jongens. Ik heb net de uitnodiging gemaakt in deze style, maar ik ben een beetje inspiratieloos. Hoe kan ik het versieren, wat voor muziek etc

Of weet je misschien nog andere tips die te maken hebben met dit thema?

Liefs

Oja, en ik ben een arme student met weinig geld. Ik denk dat al mijn geld naar het eten en drinken gaat dus ik moet de versiering goedkoop houden of zelf maken!

boa’s aan de muur in bogen, ofja kan niet zo goed uitleggen haha :stuck_out_tongue: Het licht misschien rood ofzo? Weet niet of je sta tafels hebt? Ik zou alles gewoon een beetje luxe aankleden, want burlesque is net iets chiquer dan hoeren haha

Nee het is bij mij thuis en heb geen sta tafels en geen geld om boa’s te kopen :'D En rood licht vind echt een super idee… Misschien iets van rood papier om de lampen heen ofzo…

Big band-achtige muziek? Jazz?

Louis Armstrong, Sinatra, Shirley Bassey, Room Eleven, Micheal Bubble?

Ik zou het vooral wat schermerig maken, met veter, pauwveren en veel glitter en glamour?

Qua muziek is rockabilly achtige muziek wel leuk, als je een beetje swingy retro gevoel op wil roepen. Imelda May is hier wel een goede voor. En misschien wat VV Brown (L.O.V.E., Crying Blood).
Of natuurlijk echte muziek uit die tijd.

Qua versiering kan burlesque lekker kitcherig zijn. Als je nog lijstjes hebt liggen overal afbeeldingen van pin-ups neerzetten misschien?
Kleedjes en kussens neerleggen, en alle glitterige dingen die je hebt de kast uittrekken om te versieren?
(haha, dit is allemaal ge-extrapoleerd van het burlesque feest waar ik was en de props van de performers enzo. Ik herinner me vooral nog dat zij veel posters hadden hangen toen. En er speelde een grammofoon in de hal)

Hoe kan ik glitter en glamour in huis halen? Ik vind het erg moeilijk… ik heb zelf al bedacht om de grond te bedekken met rode en zwarte ballonnen en verder kom ik echt niet haha

@lunaste, wauw klinkt super! Posters gaat hem ook niet echt worden, kleedjes en kussens vind ik een topplan. Ik denk dat ik de hele woonkamer anders moet gaan inrichten als ik het zo hoor haha

up, iemand nog ideeen qua versiering?

Je kan op zich gewoon afbeeldingen van het internet uitprinten en ophangen! :slightly_smiling_face:

Haha, nou ja, het zijn maar ideeën :wink: met een thema feest kan je altijd zelf beslissen hoe ver je wilt gaan.

En natuurlijk heel veel elegante drankjes serveren in mooie wijn/cocktail glazen ^^

(ik neem aan dat je over de 18 bent als je een arme student bent? De Burlesque feesten waar ik naartoe ben gegaan zijn van het International Burlesque Circus. Best een aanrader als je into burlesque bent :grinning: http://www.tivoli.nl/agen…ONAL%20BURLESQUE%20CIRCUS en http://www.boudoir-noir.net/BurlesqueCircus_welcome.htm)

poster kan je zelf uitprinten via blockposters.com
misschien hoge hakken door de kamer heen zetten als versiering?
en verder wat Lunaste zegt :slightly_smiling_face:

Super bedankt meiden! @ Lunaste thanks voor de links, lijkt me heel leuk om heen te gaan :grinning:

Je zei dat je weinig geld had, wat is je budget? En willen je ouders je misschien geen tientje sponsoren ofzo?

Anyways:
-zoek in je kast naar vanalles wat rood is of er lekker kitcherig uitziet.
-Print plaatjes uit van pinups en doe ze in oude fotolijstjes of hang ze gewoon aan de muur.

• Steek kaartjes aan.
  • Strooi rozenblaadjes (gejat uit de tuin van de buurman natuurlijk) op de kast, grond en waar je maar wil.(:
    -Bij de action kun je rode wegwerpbekertjes kopen.
    -Bij bruna heb je goedkoop crepepapier die je over de lampen kunt spannen voor een rood licht.
    -Maak een playlist met bijvoorbeeld muziek uit moulin rouge of the songs uit burlesque.
    -Kijk bij je oma thuis voor kitcherige kleedjes, kussentjes of andere curiosa om de kamer er lekker fout uit te laten zien.
    -Heb je rode gordijnen over, of rood stof? Bevestig het dan met punaises aan het plafond en maak van die mooie bogen erin (zoals bij een hemelbed enzo).
    -Strooi veertjes en glitters rond en hang wat ballonnen op!

voor een paar euro op de markt rode, zwarte of donkerpaarse fluweelstof halen en dat ophangen of als tafelkleed enzo gebruiken!

Wauw super bedankt! Hier heb ik veel aan. Mijn budget voor het eten en drinken is 40 euro en hier wil ik eigenlijk ook wel de versiering van kopen… Nee mijn moeder sponsort mij niet x

Hebben jullie trouwens ook een idee wat de mannen aan kunnen?

Gewoon strak in pak met een leuke rode, zwarte of donkerpaarse stropdas? Matchend bij je versiering haha (:

Ja haha leuk! Er komen er ook 2 met alleen een broek en een stropdas. Geen problemen mee verder hoor haha

Up! Iemand nog versier tips? Ik heb trouwens geen doeken voor aan het plafond

Hoge hoeden voor de mannen als het kan! En giletjes. En eyeliner!
Denk een beetje victoriaans, of jaren '30, met een wat gothic randje.