Theesoorten voor theeleuten

Hoi, hoi!

Ik ben een echt theeleut, maar loop ondertussen wel een beetje vast op een aantal favoriete (standaard) smaken. Hebben jullie nog lekkere tips? :beer:

De albert heijn heeft een aantal nieuwe soorten groene thee! Ik heb vandaag er 2 soorten van gekocht: Appel & Kiwi en Kokos & Mango. Ze zijn super lekker en echt weer eens wat anders! Je zou ook lekkere verse thee kunnen halen bij een thee winkeltje, ik heb hier nog rooibos tiramisu liggen bijvoorbeeld. Dan trek je de thee dus helemaal zelf met verse thee ipv uit een zakje. Dat is ook heel erg leuk!

Ja losse thee, zo lekker! Ik vind deze van de Hema erg lekker:

http://images.hema.nl/products/yellow-60940010-product_rd.jpg

Pickwick Winterglow en sterrenmunt zijn ook favoriet :slightly_smiling_face:

Ik drink echt heel veel verse muntthee met honing, of de Winterglow van Pickwick. Ook vind ik losse theesoorten erg lekker, dan vooral fruitsmaken.

Ik ben meeeega fan van de teabar, ze hebben ook een website, en je kan super veel soorten losse thee online bestellen. En het is echt niet duur! Mijn favo is ‘Pearadise’.

Mijn favoriet is peach mango tea van Lipton! Verder drink ik ook vaak groene thee met citroensmaak en vanille karamel thee vind ik ook heel lekker.

AH thee met lychee flavour, mijn favoriet van het moment

Losse thee idd! Van de Simon Levelt ben ik erg fan van Sencha silver flower (groene jasmijn thee) en Romantic Rose (zwarte thee met rozenblaadjes).

De theefabriek heeft heerlijke thee, vooral 1001 nacht en de zwarte thee met lotus. :upside_down_face:

Ik drink eigenlijk alleen nog maar losse thee van een klein winkeltje hier in de buurt (lekker hipster :’)). Zakjes uit de winkel smaken vaak zo zoet en kunstmatig of zo en die van Simon Levelt is minder ‘vers’ denk ik.

Hoe maken jullie zelf muntthee trouwens? Ik heb wel een muntplant, maar ik vind het zo zonde om steeds die halve plant te slopen voor één kopje thee :’)

^Ik doe dat wel gewoon.

Ik hou ook echt van verse thee! Ik vind biologische kamillethee heel fijn en eigenlijk het meeste wel :slightly_smiling_face: Ben een echte theeleut haha

Als je goede verse munt hebt, heb je ook niet meer dan een takje nodig voor een beker thee. Gewoon lekker lang laten trekken en dan kun je vaak met zo’n plantje doen.

@ polyethylene
Ik koop losse munttakjes (in het koelschap in de supermarkt). Ik vind het van Dirk het lekkerst. En die verpakking is ook erg fijn, blijft het lang vers in.

Mijn moeder maakt de lekkerste thee van allemaal :stuck_out_tongue: Op de basis na (zwarte thee, groene thee en rooibos) droogt ze alle ingrediënten zelf. Dan voeg zij ze samen in een theezakje en daar komen zulke lekker combinaties uit. Ze probeert ook zoveel mogelijk alles zelf te groeien. Het is alleen wel jammer dat een theeplantje je 2 jaar moet wachten voordat je ervan mag plukken :confused:

Maar helaas zit ik niet elke dag bij mijn ouders. Dus dan pak ik vaak rooibos thee. Alles met rooibos vind ik lekker <3

Ik drink meestal groene thee met citroen, en voor ik ga slapen kamillethee, daar word ik lekker sleepy van. Ben verder ook dol op de rooibos lemon ginger losse thee van de Bagels&Beans dus daar heb ik een zakje van gekocht laatst! En ik heb van yogi tea nu een detox tea with lemon en die vind ik ook heel lekker. Oh en mijn “guilty pleasure” thee blijft gekarameliseerde peer!

Ik ben gek op thee, behalve die veel te zoete fruittheetjes.
Ik drink 's ochtends vaak goed sterke earl grey thee en door de dag heen vaak Marocco mint of 1 van de duizend smaakjes die ik in huis heb. Mijn moeder kwam laatst aanzetten met droom-thee en die is echt erg lekker. (geen idee wat er in zit, is van de markt)

Ik drink eigenlijk altijd simpele smaken zoals citroen, sinaasappel of bosvruchten. Maar sinds een tijd geleden ook eens muntthee geprobeerd en dat vind ik ook zoooo lekker.
Oh en ze verkopen ook van het merk Clipper verschillende soorten thee, waaronder Lemon & Ginger en die is heel apart maar wel lekker. Je moet natuurlijk wel van gember in je thee houden ;p

Wat ik erg lekker vind is kaneelthee. Maar ook jasmijnthee, rooibos, kamille en groene thee (met citroen of iets anders).

Ik hou heel veel van jasmijnthee! Bijvoorbeeld de witte jasmijn met oranjebloesem van de albert heijn. Verder drink ik ook graag groene thee of winterglow, kaneel etc.

En ik hou in tegenstelling tot de meeste mensen helemaal niet van muntthee eigenlijk.

muntthee vind ik lekker met verse muntblaadjes en alle rooibos variaties met vooral kaneel en gember.