The Secret - Wet van aantrekkingskracht

Met Kerstmis heb ik dat boek dus gekregen (de jongerenversie). Er stonden echt heel interessante dingen in het boek, over hoe je met ‘denken’ en ‘visualiseren’ echt dingen waar kan maken.
Ik vroeg me af of meerdere mensen hiervan hadden gehoord (het is vrij bekend) en wat jullie ervan vinden/vonden?
Of het misschien invloed heeft gehad op jullie levens?

Wat is de wet van aantrekkingskracht?
Het is heel moeilijk uit te leggen. Maar alles in deze wereld bestaat zeg maar uit energie, ook je gedachtes. Wanneer je iets denkt en ergens op focust, trek je datgene een beetje naar je toe uit het Universum. Okay, klinkt behoorlijk zweverig. Maar volgens mij werkt het echt wel, veel sportes, helden, actrice’s doen het. Allemaal succesvolle mensen. Echt alle boeken over geluk gaan over de wet van aantrekkingskracht.

Noooou, so tell me, wat vinden jullie van dit hele gedoe?

http://i35.tinypic.com/2ug1hdx.jpg

Dat soort gedoe is echt veel te zweverig voor nuchtere persoontjes als ik.

-

Haha, okay. Dat dacht ik eerst ook, maar toch…

-

Ik heb wel wat beters te geloven…

Hmm, misschien moet ik dat boek maar eens bekijken… Hoeveel kost het?

Ik geloof iets van 10 euro of zo. Niet erg duur in iedergeval.
Hm, bestwel veel nuchtere mensen hier trouwens.

Ik kan mij nog zo smijten voor iets, dat betekent niet dat ik het ook altijd krijg.

Ik ben daar te pessimistisch voor. :stuck_out_tongue:

dat ‘heel veel succesvolle mensen doen het ook’ zinnetje liet mij een beetje walgen van dit boek, want ja, als veel mensen het doenen dat er een paar succesvol zijn, betekent niet dat het werkt :stuck_out_tongue:.

ik vind het wel een interessant boek, maar serieus, die ene zin verpest het xD

hij is 18 euro wat wel aan de dure kant is.

Zit er trouwens veel verschil in de gewone secret of voor jongeren? Is die niet te lullig dan?
Ik heb net op bol.com de eerste paar blz gelezen. Echt zoo grappig ik dacht toen van dat bedrijf moet mij terug mailen, mail me terug!!! En boem 3 min later kwam er een mailtje binnen!!!
En toen dacht ik ook morgen ga ik de only mailen of ze mijn retourzending al hebben verwerkt want ik wil nu wel weten hoe het daarmee staat en toen poem kwam er daar ook 1 van binnen :stuck_out_tongue:

En heeel vaak zit ik in de bus en denk ik druk op het knopje en doet iemand het :grinning: :stuck_out_tongue: haha nee ik probeer me nu meer te richten op 1 persoon. Vannochtend ook in de bus jij moet op het knopje drukken en toen deed die vrouw dat ook nog. Met de leraren deed ik dat ook al dan dacht ik ik wil nu de beurt want die daarna kwam wist ik niet en dan kreeg ik hem en had ik hem idd goed :stuck_out_tongue: Maar dat werkt weer niet als ze gewoon het rijtje af gaan… dan ben je wel de lul.

Maar het zou dus heel goed kunnen dat het werkt. Ik wil het boek nog wel eens lezen.

Ik heb geprobeerd de gewone versie te lezen… Na 5 bladzijdes heb ik het weer weggelegd omdat het veelste vaag was. Niet echt mijn ding.

Ik focus me altijd op dingen die ik wil, maar of ik ze dan ook krijg… <_<
meestal niet

Bullshit

Ik heb geen idee of het echt bestaat maar ik zou het wel cool vinden als het wel zo is. :grinning:

Het lijkt mij wel leuk!

Volgens mij is dit zoiets waar je je één of twee maanden mee bezig houdt en je daarna eindelijk overtuigd bent dat het eigenlijk niet werkt. De maanden erna kwijnt het boek weg in een steeds opstapelende stoflaag.

Hmw, we will see. :grin:

Het is eigenlijk wel logisch dat het wel werkt. Ik zeg niet dat het áltijd werkt, maar het gaat vooral om het positieve denken. Als je maar graag genoeg wil kan je veel voor elkaar krijgen.

Maar er zijn ook gewoon dingen die je niet in de hand hebt en dat vind ik wel vaag aan het boek. Zo staat er ook ergens dat de mensen die bijvoorbeeld in de oorlog zitten het zelf hebben aangetrokken, dat vind ik gewoon onzin.

Dus deels vind ik het wel een interessant en leuk boek, maar het is gewoon logisch. Met negatief denken bereik je niks en trek je negatieve dingen aan. En met positief denken trek je positieve dingen aan en zie je alles ook wat rooskleuriger dan dat je alles in een negatief hoekje loopt te plaatsen.

En het verschil met het eerste boek is dat het daar meer over trouwen, samenwonen en werken gaat. En het boek voor jongeren gaat meer over de tijd waarin wij nu zitten (; En het is wat simpeler geschreven.