The Raw vegan Diet

Hoi allemaal! Laatst heb ik het ‘Raw food diet’ ontdekt! Het is een dieet waar je alleen ongekookte, niet gestoomde, niet gebakken etc voedsel eet. Het is niet bepaald een ‘dieet’ maar meer een manier van leven. Ik ben erg benieuwd naar dit dieet en ben benieuwt of mensen hier ervaring mee hebben of hiermee willen beginnen. Mij lijkt het leuk om te proberen, en kan misschien hier misschien iemand vinden met dezelfde gedachte.

Wat is raw food?
Raw food houdt in dat je geen bewerkte, gekookte, gestoomde, gebakken, of voedsel verhit boven 48 graden eet. Zo eet je je voedsel in de natuurlijkste vorm. Het voedsel mag wel gemalen, geperst of gecentrifugeerd zijn.

Waarom raw food?
Het hele idee van het raw food diet is dat je je lichaam ‘reinigt’ van alle giftige stoffen die je binnenkrijgt met je dagelijks voedsel. Door alleen maar raw eten te eten, krijg je geen giftige stoffen in je en ‘misbruik’ je je lichaam niet meer.

Waaruit bestaat raw food?
Het grootste deel van The raw food dieet bestaat uit fruit en groente. Ook bestaat een klein deel uit noten en zaden en natuurlijk water. Ook kan een deel bestaan uit vlees of vis die je onbewerkt kan eten, zoals zalm of rosbief. Sommige mensen die het raw food dieet volgen eten ook geen vlees of vis.

Pas op!
Ga niet gelijk beginnen met het Raw Food dieet. Het pakt voor iedereen anders uit. Als je over gaat op het Raw Food Diet bedenk dan goed wat je doet, en welke nadelen het kan hebben. Raadpleeg ook eerst je huisarts, en zeker als je nog in de groei bent is het verstandig om te kijken welke gevolgen het dieet op jouw kan hebben.

Inspiratiebron;
http://www.youtube.com/user/FullyRawKristina

Ik heb wel eens raw vegan brownies gemaakt (waren erg lekker!) maar veel verder dan dat is het nooit gegaan.

Oeh… Heb je misschien nog het recept? :grinning:

Google eens op Tom en rauw eten.
Slecht voor de mensch.

Stel je doet dan een maand, en je eet weer dingen die ‘giftige stoffen’ bevatten, word je dan niet heel erg ziek?

Ik zou het langzaam afbouwen, bijvoorbeeld eerst je lunch vervangen, dan misschien een snack etc.

Raw food is ook niet goed voor ieder mens. Voor sommige pakt het heel goed uit, voor andere heel slecht. Ik zal dat er wel bijschrijven bij de beginpost. :slightly_smiling_face:

http://www.gluten-free-vegan-girl.com/2013/01/raw-vegan-brownies-l-oil-free-sugar-free-gluten-free.html → brownie zelf
http://www.gluten-free-vegan-girl.com/2013/01/raw-chocolate-icing.html → topping (die maakt het nog veel lekkerder c:)

Zij maakt heel veel dingen raw en vegan :slightly_smiling_face:

Ziet er heerlijk uit! Ga ik snel proberen. :grinning:

heb dit altijd al eens een weekje willen proberen om me lichaam te reinigen, maar nog nooit de moeite genomen om dan ergens een goed voedingsschema te vinden zodat ik wel aan al me voedingsstoffen kom. dus als je die hebt zou ik het wel eens willen zien.
maar als levensstijl lijkt me dit niks voor mij.

@misletoe, als je gelijk na het raw vegan diet langs de mac gaat zal dat niet goed vallen nee. je moet je normale voedingspatroon eerst langzaam afbouwen naar raw food. ( zeg maar de laatste week geen junkfood enzo meer. ) en daarna ook weer langzaam opbouwen.

Misschien is dit iets voor jouw;
http://www.youtube.com/user/FullyRawKristina

Zij geeft tips en laat zien wat het inhoud, wat ze eet in een week en geeft lekkere recepten.

dankjewel, nu geen tijd om te kijken, maar zal het vanavond of morgen eens doen.

Hmm, ik vind het zelf niet zo gezond klinken to be honest.

Dat was dus ook mijn eerste gedachte…

Dit lijkt mij dus niet gezond.
Vele groentes, zoals sperziebonen kun je niet rauw eten omdat er natuurlijke gifstoffen inzitten.
Ook kan dit op de lange termijn leiden tot een tekort van verschillende stoffen.

En ik snap het even niet, hoezo krijg je giftige stoffen binnen als je het eten kookt of bakt? Je voegt er dan toch helemaal niks aan toe, dus vanwaar krijg je ineens allemaal slechte stoffen binnen?

Met mijn bloedgroep O en verdere lichamelijke gezondheid moet ik veel proteïne eten, en dat is lastig om uit ongekookte en veganistische dingen te halen.

Het lijkt me wel eens leuk het voor een weekje te proberen, als een soort detox idee. Maar verder zou ik het niet lang vol kunnen houden, en zou het voor mij persoonlijk niet erg goed zijn denk ik. x3

Je gaat wel voedingssupplementen innemen? Anders is het niet zo verstandig.
Maar verder klinkt het wel goed!

ja hij ziet er idd ook echt ziek uit… (ahum)

Zo’n sapje ziet er wel gezond uit voor af en toe…

Het verliest dan een deel van de voedingsstoffen. Kijk anders dit filmpje;