The quarter-life crisis: Wie o wie heeft hier ook last van?

Hi allemaal,

Graag heb ik het volgende toch even kwijt, want ik zit hier toch erg mee.

Een maand geleden ben ik afgestudeerd (hbo) en vanaf het moment dat ik te horen had gekregen dat ik geslaagd was, werd ik al gelijk gebombardeerd met de ‘wat ga je nu doen’ vraag? Uiteraard is het logisch dat mensen zich altijd weer op het volgende focussen (zo is de mens nu eenmaal), maar het probleem is dat ik niet goed weet wat ik nu precies wil gaan doen. Ik ben jaloers op meiden die vanaf jongs af aan al wisten wat zij graag wilde doen, maar ik vind zoveel dingen leuk. Aan de ene kant zou ik nog graag een vervolgopleiding willen gaan doen, maar aan de andere kant zou ik ook meer werkervaring op willen doen. Maar… reizen spreek mij ook erg aan!

Ik vrees dat ik te maken heb met de quarter-life crisis… Vroeger dacht ik altijd dat je twintig jaren leuk zou zijn, maar wat zat ik er naast zeg! Daarnaast lijkt iedereen tegenwoordig een relatie te hebben, terwijl ik hier alleen kruipend achter m’n laptop, een fan fic leest over Harry Styles. Romantisch, is het niet? :bowing_man:

Zijn er meer meiden die zich hierin herkennen? En voor de mede-afstudeerders onder ons, hoe hebben jullie deze periode overleefd?

Liefs, een wanhopige 20-something.

Bedankt voor de tip!!

Een paar weken terug was er ook iemand die hier een topic over opende, toen meldde ik me ook al. Ik ben als het goed is volgende week afgestudeerd. En dat is het van ‘wat dan?’. Nu weet ik wel dat ik graag een master wil gaan doen, maar wat? Daarnaast kan ik ook niet meer in September beginnen omdat ik te laat ben met inschrijven (had namelijk niet verwacht dat ik volgende week al af zou studeren, als het zo is). Dus ik kan pas of in Februari of september 2016 daar aan beginnen. Wat in de tussen tijd? Dilemma, dilemma!

Gewoon even lekker werken en sparen!

Welkom bij de club der wanhopige twintigers! haha. Zeker een dilemma! Weet je al wel welke master je precies wilt gaan doen? Kijk, je bent gelukkig al wel weer een stap verder in de goede richting! Je weet tenminste al wel dat je een Master wilt gaan doen. Toevallig keek ik ook vandaag naar een aantal Masteropleidingen en september is inderdaad al uitgesloten. Doei Master. Ik heb dan gelukkig wel doordeweeks werk, maar juist na m’n afstuderen wil ik toch wel wat anders gaan doen. Werkelijk, ik heb ook momenteel geen idee wat ik in die tussentijd ga doen. Misschien moeten we gewoon een gap year nemen haha.

Dit topic mag inderdaad geüpt worden!