The other one

Hey,

ik heb nu ong 1.5 jaar verkering met mijn vriend. Er zijn downs geweest, maar het gaat weer heel goed tussen ons.
Maar 1 van die heel erge downs had te maken met dat ik in mei verliefd ben geworden op een andere jongen. Ik heb voor mijn vriend gekozen en besloten om helemaal geen contact te hebben met die andere jongen. Dit is nu 2 maanden.
Ik hoopte dat ik die ander zou gaan vergeten en het weer leuk zou gaan hebben met mijn vriend. En ik heb het leuk met mijn vriend en ik ben weer gelukkig als ik bij hem ben.
Maar ik blijf aan die ander denken, blijkbaar zit dat dus toch heel diep. Het is niet zo dat ik zomaar verliefd op hem werd, hij heeft me geholpen met wat dingen waardoor ik veranderd ben, positief en waar ik heel dankbaar voor ben.
Er zijn talloze momenten waarin ik bij die ander wil zijn. Ik probeer het nu al iets meer dan 2 maanden weg te drukken, maar het gevoel blijft.
Ik wil bij mijn vriend blijven, maar ik ben bang dat deze tweestrijd op een dag te veel wordt. Mijn vriend weet hier niet van, hij denkt dat de verliefdheid over is.
Wat zouden jullie doen? Afwachten dat die verliefdheid over gaat? Of het uitmaken met je vriend? Ik heb echt géén idee waar ik gelukkig van wordt en wat het beste voor mij is…

Ik zou het eigenlijk zeggen tegen je huidige vriend dat je het geprobeerd hebt om de andere te vergeten maar dat niet lukte. Ik vind het erg voor je huidige vriend maar ja je kan er ook niets aan doen dat je op een ander bent. Ik zou dan beetje afstand nemen of pauze nemen van je huidige vriend en zo ga je pas beseffen van wie je het meest hou.

ik zal sws eerlijk zijn tegen je vriend, want eigenlijk word hij nu een beetje aan het lijntje gehouden (niet gemeen bedoeld!). zeg dat je tijd wil om na te denken en dat je hem even niet wil zien.
ik zou het niet meteen uitmaken maar er is wel kans als je dit aan je vriend verteld dat hij het uitmaakt.
misschien weet je nu niet wat je wil maar als je goed heb nagedacht weet ik zeker dat je een oplossing hebt!
volg je hart!

sterkte meid. <3

Johnny Depp zei ooit; als je verliefd bent geworden op twee verschillende personen, kies voor de tweede. Want als je echt van de eerste had gehouden, was je nooit verliefd geworden op de tweede.

Ooit nog wel, alsof ie al overleden is. :c

Ik moet zeggen dat ik me wel in de woorden van Johnny Depp kan vinden…

maar wat ik persoonlijk zou doen is het nog maximaal 1 maand de tijd geven om die tweede jongen te vergeten… ben je hem dan nog niet vergeten of dat het nog niet een stuk minder is geworden dan kun je indd een break nemen met je huidige vriend om erachter te komen hoeveel je wel of niet van hem houdt…

Jullie hebben wel gelijk denk ik. En de woorden van Johnny, hoe pijnlijk ook, kloppen denk ik wel…
Maar mijn vriend zal het nooit uitmaken. Bijv vorige week: toen zei ik dat ik twijfelde. Hij helemaal in tranen, maar hij stond echt achter wat hij toen zei: ik wil bij jou zijn, ik heb die keus gemaakt en dat blijft zo, wat er ook gebeurt. (letterlijk)
En dit maakt het alleen maar moeilijker…
Het is trouwens echt niet zo dat ik hem aan het lijntje hou, want ik doe juist alles wat ik kan om bij hem te blijven. Ik ben nog steeds verliefd op hem en zie nog steeds een toekomst samen. Die break heb ik dus niet nodig, want ik hou echt super veel van hem.
Maar ja, ik ben wel verliefd geworden op een ander, dat is het enige wat in de weg staat. En ik weet niet of ik moet kiezen voor die ander, ik heb hem al 2 maanden niet gesproken…

Weet je zeker dat je nog verliefd bent op je vriendje? Of is het meer een goede vriend geworden?

Daar dacht ik eerst ook aan, omdat ik een tijdje ook helemaal niet meer wilde dat hij me aanraakte. Maar daar hebben we dus over gepraat en nu wil ik weer bij hem zijn. Maar het kan ook zijn dat ik me dat nu verbeeld omdat ik hem echt geen pijn wil doen en niet graag alleen ben, omdat het thuis niet echt lekker gaat. Maar ik denk dat het er op neer komt dat ik van 2 jongens hou.

Mijn gedachten gaan echt 24/7 de hele tijd zo heen en weer =o Het zou dus best verwarrend kunnen zijn wat ik schrijf, sorry daarvoor!

Ik had het uitgemaakt met m’n ex, omdat ik een andere jongen leuk vond. En ik denk dat het lastig is om met iemand te hebben en ondertussen de hele tijd aan iemand anders te moeten denken. Misschien is 't beter om hetuit te maken met je vriendje; met een hele verklaring. Zodat je daarna een beetje kan uitzoeken wie je nou echt leuker vind, zonder dat je ergens aan vast zit. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik dacht; ik zeg het eventjes.

Dus jij zou achter de rug van je vriend om ook met die andere jongen afspreken? Dan zou ik het uitmaken

het is niet eerlijk om de relatie met je vriend aan te houden, terwijl je verliefd bent op een ander.
vertel je vriend dat je echt voor hem wilde gaan en je echt je best hebt gedaan, maar dat dit niet genoeg is helaas.

ik ben eigenlijk ook wel benieuwt wat je tegen die 2de jongen heb gezegt waardoor die begrijpt dat je hem niet meer kan zien?

ik zou het nog een maandje afwachten daarna uitmaken op deze manier word je ook niet gelukkig?

Nou het was zo dat die ander mij probeerde te zoenen, maar ik heb hem afgewezen. En toen kwam die ander met: ff een break. Maar nu wilt ie helemaal geen contact meer. Ik weet dus ook niet of die ander mij nog wil…
Maar thnx voor jullie reacties! Ik ga na denken over wat ik ga doen.
En ik zou niet achter de rug om van me vriend met een ander afspreken =o

Wil je bij je vriend blijven uit gewoonte, om hem niet te kwetsen of omdat je echt van hem houd en gek op hem bent?

@Nadienjaninja waarom moet ze met die andere afspreken?
Dat is écht niet eerlijk tegenover haar vriend!, dan wakkert ze die gevoelens MEER en STEEDS meer aan voor die andere jongen. Lijkt me geen slim idee.

Ik ben het eens met couleur
Stel ik zat in jouw positie: dus als ik verliefd was op een andere jongen, of ik dacht juist heel veel aan hem, maak ik het met mijn huidige vriend uit of ik neem dan een tijdelijke break. Om alles op een rijtje te zetten.

Hélemaal gelijk!
Ik ben gék op mijn vriend. En we hebben 3 jaar, maar ben nog nooit op een ander verliefd geweest. Stel me ook niet open voor andere jongens (’: maar snap wat 'ie bedoelt.