The Operation Gladio.

Het is een Amerikaanse/Engelse organisatie, dat opgericht is na de moord op Kennedy. Het is gericht om communisme tegen te gaan.

Uit recent onderzoek is bekend geworden dat soortgelijke netwerken in geheel West-Europa actief en aan elkaar gelinkt zijn. In ieder geval was Gladio actief in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Turkije en Zwitserland, terwijl ook het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten een rol speelden in de strategische planning van het netwerk.

‘‘Turkey is one of the first countries to participate in Operation Gladio and, some say, the only country where it has not been purged.’’ ‘’ Casson says Turkey is home to the most powerful branch of Operation Gladio.’’ (dit natuurlijk omdat het grenst aan Europa en Azië.)

Conclussie: De Gladio-operatie is de undercover BAAS van vele landen…

Wikipedia

Heb jij ooit gehoord over deze zogenoemde ‘Gladio’?

Huh dit klinkt echt heeeeel vaag
Ik heb er zelf nog nooooit van gehoord!
Waar heb jij het dan ooit vandaan?

Hmm, klinkt nogal conspericytheorie achtig…
en ik acht wikipedia ook niet zo betrouwbaar als bron XD

In Turkije hoor je de laatste tijden over deze organisatie. Ook is er een film opgedoken waar ze laten zien hoe het in z’n gang gaat. De 8ste president van Turkije is op de dag dat -ie in de Koerdische plaats Kerkuk zou gaan, is hij ineens doodgegaan en een ander president verklaarde dat deze organisatie bestaat en dat hij dit verklaarde omdat hij tegen ze is. De laatste tijden hoor je steeds maar meer en meer over hen.
Hun doel is om de wereld van binnenuit te veroveren. Scary xD

Jammer dat het zo’n ingewikkeld verhaal is, dat ik ook niet met ECHTE bewijzen kan komen, maar dit schreef ik zodat de wereld even weet wat er aan de hand is :’)

Is het hetzelfde/een zelfde soort iets als de metselaars?
Of is het echt iets heel anders?

zelfs uit noorwegen niks gehoord erover. weeeeird

Deze organisatie zijn eigenlijk een soort maffia van landen. Ze willen de landen d.m.v. een inside-job veroveren en dat lukt ze. Ik geef een voorbeeld: Als deze organisatie wilt dat de president een (slechte) taak moet doen, kan hij het niet weigeren, want dan kunnen ze hem alsnog bedreigen door te zeggen dat ze dan een geselecteerde plaats zullen bombarderen.

De vrijmetselaars, als je die bedoeld, zijn meer een soort spirituele organisatie volgens mij :slightly_smiling_face: (heb heeeel lang geleden een boek erover gelezen).

Maar ik geloof niet in geheime organisaties die zogenaamd de hele wereld runnen.

maar waarom denk je dan dat er zoveel ophef in bepaalde landen zijn over deze zogenoemde geheime organisatie? Er is blijkbaar wat aan de hand…

Er zijn wel meer van dat soort organisaties. Ik maak me er niet zo druk om

Er zijn ook mensen die geloven in allemaal geheime organisaties die de wereld willen vernietigen en samen de mexicaanse griep hebben gemaakt, zo ver wil ik dan weer niet gaan

De laatste kan ik nog begrijpen, niet dat het waar kan zijn, maar de meeste denken dat Amerika de schuldige is want zodra je een virusje stuurt naar de mexicanen verspreiden ze elk land, zodat Amerikaanse professors hun eigen antivirus voor grote bedragen naar overheden te verkopen. De economie van Amerika wordt dan ietsie beter :’)

Je zei zelf al, je hebt geen bewijzen.
Er zijn trouwens altijd mensen die denken dat er een geheime organisatie is die de wereld regeert. Dit maakt het niet per se waar. Er zijn ook mensen die denken dat de wereld in 2012 vergaat, en ook mensen die denken dat je door seks met maagden van aids afkomt…