The Official Belly Dance Topic♥

Hey Dames,

Aangezien ik geen buikdans-topic zie, start ik mijn eigen. Ik ben gek op buikdansen. Ik ben gestart met buikdansen sinds ik 9 was, en ik doe het nu nog steeds, elke dag minstens een uur. Ik ben aardig professioneel. Hoe zit het met jullie?

Laten we hier tips, filmpjes etc plaatsen. :upside_down_face:

And if you don’t like it, leave the topic with peace, please.


http://www.freebits.nl/images/908buikdans.jpg

BUIKDANSEN IS GOED VOOR MEER DAN JE BUIK.

Ben je op zoek naar een leuke vorm van beweging? Overweeg dan eens de bijzondere kunst van het buikdansen, want niet alleen je lichaam en je buik hebben er baat bij.

Bij buikdansen draait alles rond controle. Het is immers de bedoeling dat je je buikbewegingen beheerst en om dat te doen moet je uiteraard je spieren trainen.

Dankzij buikdansen werk je aan:

je conditie
je coördinatie
een goede ademhaling
Buikdansen heeft nog een positief effect.

Door de inspanningen en de concentratie op je ademhaling verwerk je onbewust alle stress en zorgen van de dag. Je danst je zorgen als het ware weg.
De bewegingen die je tijdens de buikdansles opsteekt zijn, hoe kan het ook anders, gebaseerd op natuurlijke bewegingen van de buik.
Daardoor is buikdansen geschikt voor alle leeftijden.


http://www.freebits.nl/images/252Belly_Dance.jpg

[font=Verdana]Tips

*Doe een heupsjaal aan met muntjes of belletjes. Het geluid daarvan helpt je om het juiste gevoel te krijgen. Sommige accessoires zoals buikdansgordeltjes hebben de muntjes of belletjes er al aan zitten.
Like this:


http://www.freebits.nl/images/105Bfluweelbordeaux1.jpg

*Dans op je sokken of op balletschoenen. Op blote voeten kun je niet goed draaien en dat wil je misschien in een later stadium gaan doen.
*Armbewegingen zien er mooier uit als je je vingers goed houdt: je duim naar binnen en je middel- en ringvinger bij elkaar.
*Je kan je buik bloot laten zodat je de bewegingen extra goed kan zien.
*Probeer niet zelfbewust te zijn. De glimlach op je gezicht is het allerbelangrijkste. Voel je vol zelfvertrouwen, heb er plezier in en voel je mooi en sexy!
*Zet muziek op die je leuk vindt. Als je van Shakira houdt kun je dat ook opzetten en haar proberen na te doen. Ook al danst ze snel, je kan toch de bewegingen langzaam na doen en het zo leren. Je kan de filmpjes op Youtube opzoeken en nadoen zodat je de filmpjes makkelijk op pauze kan zetten.
*Je kan enkelbanden en armbanden aandoen om de aandacht af te leiden van het feit dat je een beginneling bent.
*Dans op platte voeten behalve als je op je tenen opzij loopt. naarmate je vordert ga je steeds meer op je tenen dansen.
*Dans voor een grote spiegel. Een passpiegel aanschaffen is geen overbodige luxe.
*Kijk op Youtube naar verschillende danseressen en stijlen zodat je bekend raakt met buikdansen.
Like:

-Sadie
-Didem

Sadie:


http://www.freebits.nl/images/258photo.jpg

Didem:


http://www.freebits.nl/images/208didem.jpg

Music:

Escape from Cairo Mohammed El Hasan Abdo Abid - YouTube

Shik * Shak * Shok رقص شرقى - YouTube

- YouTube

- YouTube

arabic belly dance music- sahra saidi - YouTube

- YouTube

:sunglasses:

Ja leuk!

Ik ben zelf pas afgelopen september begonnen. Ik kon geen enkele sport vinden die ik zou willen doen (haat teamsport e.d.) en kan ook niet alles met mijn gezondheid, maar ik vind buikdansen echt heerlijk. Ik ben wel van plan deze lessen te blijven volgen. En ik ben dus absoluut niet professioneel, haha.

Leuk dat je mee doet!^^ Precies, ik haat teamsporten ook. Komt goed xD Gewoon blijven doorgaan. Je bent welkom om mee te plaatsen! :grimacing:

Buikdansen? Hoe moet dat?
Stap 1. Kleed je naar de sfeer. Zoek kledij dat stijlvol en modern is, maar toch ook goed zit. Denk aan lange, losse rokken en hemden.
Stap 2. Koop een CD met muziek uit het Midden-Oosten.
Dit zal de juiste sfeer zetten en helpen je het ritme van het buikdansen aan te leren. Je kan een CD vinden bij je lokale muziekwinkel of bij vele online handelaars. Luister er naar en studeer het ritme van de muziek uit het Midden-Oosten.
Stap 3. Opwarmen. Buikdansen zal enkele spieren aan het werk zetten waarvan je vergeten was dat je ze had, dus moet je opwarmen voor je begint. Doe enkele tuimelingen en probeer zoveel mogelijk de rest van het lichaam los te maken.
Stap 4. Begin met je hoofd. Beweeg je hoofd in cirkels en hou het recht. Doe het eerst in de richting van de klok. Wanneer het goed aanvoelt, beweeg het tegen de richting van de klok. Beweeg je hoofd van links naar rechts. Hou je hoofd recht en neus en ogen naar voren gericht.
Stap 5. Gebruik vervolgens je schouders. Beweeg je schouders in cirkels. Naar voren, boven, achteren en naar beneden. Beweeg je schouders in het rond. Beweeg je rechtse schouder naar voren terwijl je de linkse naar achteren beweegt. Ga geleidelijk sneller (je zou dit moeten voelen in je ribbekast).
Stap 6. Zet je ribben aan het werk. Beweeg je ribbekast van links naar rechts zonder je heupen te gebruiken. Vervolgens, beweeg je ribben naar rechts, voren, links en naar achteren in draaiende beweging.
Stap 7. Rol je buik. Dit is de meest bekende beweging in het buikdansen. Trek zowel het onderste als bovenste helft van de buik in. Laat dan boven en onderen los. Doe het rustig aan en ga geleidelijk aan wat sneller, tot het rollen van je buik natuurlijk en vloeiend lijkt.
Stap 8. Wordt hip. Beweeg je heupen in het rond. Hou je torso stil en begin je heupen van links naar rechts te bewegen. Ga sneller.
Stap 9. Draai je heupen in het rond. Met gebogen knieën en onbeweegbare ribbekast, beweeg je heupen in een volledige cirkel. Draai het om, en doe het in de andere richting.
Stap 10. De heupen laten terugvallen. Zet het meeste gewicht op je linkerbeen en schuif je rechtervoet voor de linkervoet. Hou je knieën gebogen. Steek je linkerarm boven je hoofd en steek je rechterarm uit aan je zijde. Beweeg je rechterheup omhoog en naar voren, laat de heup dan terugvallen.
Stap 11. Vergeet je handen en armen niet. Stel je je armen voor als slangen. Steek je rechterarm traag omhoog, trek eerst je schouder omhoog, dan je elleboog, pols en vingers. Doe je rechterarm naar beneden, terwijl je jouw rechterarm op gelijkaardige manier omhoog steekt, oefen tot je de beweging vloeiend kan uitvoeren. Je kan ook met je armen cirkels maken en je eigen variaties toevoegen om de dans interessanter te maken.
Stap 12. Koop de vingersymbolen. Als je er echt mee bezig wilt zijn, probeer dan de vingersymbolen te gebruiken. Je kan ze kopen bij je muziekwinkel of op het internet. Deze zullen je helpen het ritme te volgen. Steek de duim en middenvinger in het rubber achteraan de symbolen. Zorg ervoor dat ze zo geplaatst zijn dat wanneer je jouw duim en middenvinger samenbrengt het geluid van de cimbalen klinkt. Rechts, links, rechts, rust. Vervolgens, rechts, links, rechts, link. Knip ze tijdig samen op het ritme van de door jou gekozen muziek.
Stap 13. Blijf oefenen. Eens je de basis bewegingen onder de knie hebt, kan je gevorderde bewegingen proberen. Koop boeken en video’s om je te helpen de ingewikkeldere bewegingen aan te leren. Je kan misschien ook nieuwe bewegingen online leren. Als je echt wilt doorgaan met buikdansen, doe dan een cursus.

Up! Vandaar met onze buikdansgroep een workshop gehad bij Serkan Tutar. Het was zó leerzaam, wat een toffe gast is dat. Een drumsolo ingestudeerd en hij heeft onze eigen choreografie beoordeeld. Ik ben helemaal fan!

Ik zou zoooo graag op buikdansen gaan, echt geweldig lijkt me dat!

Is het ook :grinning: Wat houdt je tegen?