The L Word

The L Word volgt het leven van een groep lesbische vriendinnen in West Hollywood. De serie focust op hun liefdesleven en hun onderlinge vriendschap.

De verschillende hoofdpersonages vertegenwoordigen elk een bepaald ‘type’ lesbienne. Bette Porter (Beals) en Tina Kennard (Holloman) hebben een vaste relatie en proberen via KI een kind te krijgen. Bette is directeur van een museum en zorgt voor het gezinsinkomen, terwijl Tina haar baan heeft opgezegd en zich voorbereid op het moederschap. Shane McCutcheon (Moennig) is een echte ‘womanizer’: een androgyne schoonheid die vele vrouwen het hoofd op hol brengt en evenveel harten breekt, omdat ze zich niet durft te binden. Dana Fairbanks (Daniels) is een toptennisster die nog geen publiekelijke coming out heeft gehad uit angst haar sponsors te verliezen. Ze heeft weinig ervaring met relaties en is daarin erg onhandig. Alice Pieszecki (Hailey) is biseksueel, journalist en de spil van de groep. Tot slot heeft Jenny Schecter (Kirshner) pas ontdekt dat ze ook iets voor vrouwen voelt en twijfelt over haar geaardheid.

http://i42.tinypic.com/1zez0yg.jpg

Ondanks dat de personages samen een breed spectrum van stereotypen lijken te beslaan, is de serie bekritiseerd om het feit dat de diversiteit binnen de lesbische gemeenschap onvoldoende wordt gerepresenteerd. In de eerste plaats zijn alle personages jong, mooi en slank, ze hebben goede banen en - het belangrijkste punt van kritiek - het butchtype ontbreekt. Het is waarschijnlijk dat bij het schrijven en het casten van de serie in dit opzicht rekening is gehouden met de kijkcijfers. Om zich in de moordende concurrentiestrijd van de Amerikaanse commerciële televisie staande te kunnen houden, was het van essentieel belang dat de serie zowel bij een homoseksueel als heteroseksueel publiek in de smaak zou vallen. Men zal geredeneerd hebben dat homoseksualiteit op zich al voldoende controversieel is zonder onpopulaire stereotypen en interraciale relaties en dat schoonheid voor alle soorten kijkers aangenaam is. Of het door deze strategie komt of niet, de serie is populair genoeg om te mogen voortbestaan. Het eerste seizoen werd uitgezonden in 2004, en eindigde met seizoen 6 in 2009.

Wie volgt nog meer deze serie? :slightly_smiling_face:
Zijn jullie zelf ook gay of kijken jullie die serie ook al zijn jullie straight?

Ik volgde het, en heb het helemaal afgezien. :3

Beste serie everrrrrrr!

Ik wil beginnen met die serie, heb namelijk eerst The Real L word gekeken :slightly_smiling_face:

Dus vandaar dit topic! ^^

De serie liep van 2004 tot 2009. En ik heb alle afleveringen gezien.

@Chanelchique dan zet ik dat even in het beginpost :slightly_smiling_face:

Ah, de real l word is ook wel leuk ja. Daar komt ook nog een nieuw seizoen van toch?

Mja, anyway, zeker deze gaan kijken, echt een geweldige serie!

Hoeveel seizoen van The real l word zijn er nu dan, 2 toch? @100suns

^Daar zijn nu inderdaad 2 seizoenen van, en er komt een derde seizoen.

^^ Chill weer wat te kijken als die uitkomt! :drooling_face:

Maar dit topic gaat toch over The L Word, en niet over The Real L Word??

Overigens bestaat hier al een topic over. Ja het topic is oud, maar dat is de serie ook.

http://forum.girlscene.nl…Yorin/list_messages/54633

Het topic gaat inderdaad over The L Word. Ik had extra nog gekeken of er al een topic over bestond, maar had niks gevonden. Vandaar dat ik deze had aangemaakt :slightly_smiling_face:

Maakt toch niet uit dat er nu een nieuw topic is?

Wat is dan het verschil tussen The L word and The Real L Word?

The Real L Word is niet geacteerd, maar gewoon in het echte leven. En The L Word is wel geacteerd. ^^

The Real L Word gaat over een reality serie en zie je ‘‘lesbiennes’’ enzo in het echte leven. Zoiets ongeveer als The Hills maar dan over lesbiennes. The L Word is een serie wat echt is geacteerd.

jenny & nikki ftw

Ik heb lang niet alle afleveringen gezien, maar die wat ik gezien heb vond ik erg goed! (:

Aangezien er al een topic is, maakt dat wel uit neem ik aan.

Nee, het maakt niks uit. Dat topic is van 2005… Er worden zovaak nieuwe topics aangemaakt omdat de vorige te oud waren.