The ... Guy

Hee,
ik ga korte stukjes schrijven waarin ik steeds een ander type jongen wil gaan beschrijven.
Hope you like it!
Kritiek en verbeteringen altijd welkom en ideeën voor een type ook!

Ik zal zo de eerste posten!

XXX

Het eerste type:

The Good Guy
Met zijn lichtbruine ogen keek hij mij verwachtingsvol aan. Zijn ogen deden mij denken aan een puppy die ik een paar jaar geleden had. Die keek mij ook altijd aan met zijn chocolade bruine ogen. Ogen die zeiden dat ze trouw aan mij waren, ogen vol eerlijkheid. Zijn blonde haren werden met wat gel in toom gehouden en een groen, simpel shirt spande zich om zijn bovenlichaam. Daaronder werd een spijkerbroek gedragen, niet zo hoog opgetrokken als de nerds maar ook weer niet zo laag hangend zoals de gangers het droegen. Simpele gympen maakte het geheel af.
Zoals altijd kwam hij lachend naar mij toe gelopen, zijn door een beugel rechtgezette tanden bloot lachend. Hij sloeg zijn armen om mij heen en mompelde een begroeting. Zachtjes snoof ik zijn geur op, hij rook vertrouwd. Zijn moeder gebruikte waarschijnlijk het zelfde wasmiddel als de mijne altijd gebruikte. Ik wist dat wat er ook zou zijn hij altijd voor mij klaar zou staan, zijn armen om mij heen zou slaan en altijd op zijn eigen manier hoi blijven zeggen. Breed lachend met een twinkeling in zijn ogen die verraden dat hij blij was mij te zien.
Hij was het type dat langer op school bleef om zijn vriendin te helpen en het type dat voor zijn 84 jarige oma boodschappen ging doen. Hij was het type met een warm hart, een hart dat altijd open staat voor de mensen die hij mag. Klonk dat niet perfect? Menig meisje zou zich gelukkig prijzen met zo’n jongen als vriendje. En waarschijnlijk menig ouder ook. Je weet altijd waar je aan toe bent en je bent altijd lief voor elkaar. Maar hij was me te braaf.
Hij keek me weer verwachtingsvol aan, met zijn lichtbruine ogen die mij aan mijn puppy deden denken. Ogen zo trouw en zo eerlijk. De ogen van een good guy.

oe, die good guy klinkt echt PRECIES als mn vriend hihi ;$

ehm, ik denk niet dat dit nut heeft want niet alle jongens komen van een ‘type.’

^ dan mag ze er toch nog wel over schrijven?

upje

ik snap niet goed waar je heen wilt… the good guy, the bad guy, the gay guy, en dan houdt het toch wel zo’n beetje op?

Up! Ben benieuwd wat dit gaat worden! :slightly_smiling_face:

upje, vind dit wel leuk=)

jaa, ik zeg alleen dat niet alle jongens onder een type vallen. :’)

The Nerdy Guy

Met mijn rugzak over een schouder hangend liep ik de bibliotheek door. Achterin waren kamers waar je kon lezen, kletsen of zoals in mijn geval, bijles kon krijgen. Mijn wiskunde en biologie leraar had me het nummer gegeven van een of andere jongen die ik moest bellen voor bijles. Zo gezegd, zo gedaan, en nu liep ik hier, opweg naar mijn eerste bijles.
Aarzelend duwde ik de deur open en liep naar binnen. De klap die de deur veroorzaakte toen deze weer dicht viel deed hem opkijken. Even keek hij me recht aan zodat ik de kans kreeg om zijn blauwe ogen te zien. Snel sloeg hij zijn ogen neer en ik besloot me maar voor te stellen. ‘Stella,’ zei ik en ik stak mijn hand uit. Aarzelend kreeg ik een hand terug die verrassend klam aanvoelde. Zachtjes stamelde hij zijn naam. ‘Zu-zullen we dan maar b-b-beginnen?’ Als reactie op zijn vraag liet ik met een plof mijn tas op de tafel vallen en haalde ik wat boeken eruit. ‘Eerst biologie en dan pas wiskunde, of liever anders om?’ ‘Biologie eerst is goed hoor,’ stamelde hij terwijl zijn hoofd langzaam rood werd. Ik ging naast hem op de stoel zitten en sloeg het boek open. Het viel open op een pagina waarop alle anticonceptie middelen geschreven stonden, het hoofdstuk voortplanting. Hij kleurde nog roder en begon wat te stamelen. Zonder echt op te letten wat hij allemaal zei nam ik hem goed in me op. Zijn blauwe ogen werden omsiert door lange zwarte wimpers, beiden gingen schuil achter een ietwat iel brilletje. Zijn grijze polo was tot op het bovenste knoopje dicht geknoopt en liet hem een beetje flets lijken. Pas toen ik me weer op het boek concentreerde hoorde ik hem stamelen. ‘En dan eh, heb je dus zeg maar nog de eh c-condoom, en tja, nouja, je snapt wel hoe die werkt toch?’ En opgelucht dat die zin eruit was keek hij me aan. ‘Zullen we anders maar wiskunde gaan doen?’ stelde ik voor toen ik zijn ongemakkelijke blik zag. Opgelucht knikte hij en binnen no time was hij helemaal verdiept in het ontleden van x- en y-formules.

En? Kritiek of tips iemand?

Hmm, denk dat dit heel snel een beetje generaliseren wordt, alle ‘nerds’ bijv. over één kam scheren. Incl. vooroordelen die dan weer helemaal het stereotype nerd bevestigen. Zou leuk zijn als je juist het tegendeel bewijst met je verhaaltjes?

Ik vind het nog steeds wel leuk, het zou wel leuk zijn als je bijvoorbeeld (als je zin en tijd hebt hoor haha) dus elke keer als je uiteindelijk alle type’s jongens gehad hebt, dat je dan elke keer weer verder vertelt?
Want ik heb het idee dat dit een soort van een begin van het verhaal kan zijn…
't is maar een idee hoor! (of was dit je bedoeling al?)

^ : ja opzich zou dat wel leuk zijn, alleen ik weet uit ervaring dat ik het heel moeilijk vind om een langere verhaallijn vol te maken zeg maar, maar ik zie wel, ik heb nog een paar ‘types’ in mijn hoofd die ik eerst ga uitwerken.

En het is niet mijn bedoeling om elke jongen in een hokje te stoppen maar ik wil gewoonn war types uitdrukken en elke jongen heeft wel wat weg van een of meerdere types.

Deze keer heb ik vanuit het pov van een jongen geschreven, hope you like it!

The Playboy (Guy)
‘Hallo schoonheid,’ fluisterde ik zacht in haar oor. Zodra ik binnen kwam was ze me opgevallen. Met haar lange zwarte haren die tot halverwege haar rug reikten zat ze alleen aan de bar. Ik liet mijn lippen vluchtig langs haar oor strelen en aan de blik in haar ogen wist ik dat het raak was. Dit ging een leuke avond worden. Ze knipperde traag met haar ogen en dat vond ik helemaal niet erg. ‘Hee,’ fluisterde ze met een hese stem in mijn oor terwijl ze zachtjes voor over boog. Haar geplooide t-shirt hing mee naar voren en ik kon een glimp van haar welgevormde borsten opvangen. Ik wenkte snel de barman zodat ik afgeleid werd. Ik moest me nu even concentreren, niet meteen happen. ‘Een Tequila en een Martini,’ commandeerde ik de barman en deze draaide zich snel om.
Een paar martini’s voor haar later kwam ik er al achter dat ze niet geweldig tegen drank kon. Ze leunde bezitterig tegen mij aan op de dansvloer en leek helemaal geen besef van realiteit meer te hebben. Ik scande met mijn ogen de ruimte af, opzoek naar een ander, iemand met wie ik wel lol kon beleven en niet naar allemaal geratel hoefde te luisteren. Ik voelde hoe haar hand zachtjes aan mijn nek trok en voor ik het wist was ze op haar tenen gaan staan en kuste ze me. Ik trok haar voorzichtig mee naar een achterkamertje waar het helemaal donker was. Eindelijk was ze gestopt met ratelen en kon ik to the point komen. Ik liet mijn handen haar lichaam verkennen en schoof behendig met een hand onder haar truitje. Ik moest even zoeken waar haar bh-sluiting precies zat en net toen ik hem wilde openen stapte ze achteruit. Ze begon wat te stamelen en liep vervolgens snel weg. Bitch. Ik liep het kamertje weer uit en ging naar een andere blonde griet. Deze had er meer zin in. Ze keek mij uitnodigend aan en binnen een paar minuten waren we al in het kamertje beland. Zij stapte niet weg toen ik haar bh-sluiting bereikt had en na een paar minuten stond ik terug op de dansvloer.
Mijn maat tikte me op de schouder en wenkte naar een roodharige en haar vriendin. Samen gingen we er op af.

soms praat je vanuit de jongen, en soms vanuit een ander persoon, tégen de jongen. best wel irritant.
daarnaast gaat het echt fár too fast.