heej dit is mijn eerste hoofdstuk dat ik heb geschreven en ik wou eigelijk vragen wat jullie hiervan vinden en wat jullie vinden wat eraan veranderd moet worden
laure xxx
‘Hollis! Opstaan!’ Riep mama vanonder aan de trap. Het zou nu vast al negen uur zijn want om één uur zou onze vlucht naar Londen vertrekken. Zoey zou al rond een uur of elf naar ons huis toekomen zodat we samen naar het vliegveld konden rijden. Zoey en ik zijn al hartsvriendinnen sinds de kleuterklas. Vanaf toen waren we onafscheidelijk. Toen we samen op het eerste middelbaar zaten hadden we onze eerste cover op Youtube gezet. We zongen er allebei in. Ik weet wel dat we altijd plezier hadden daarin. In hetzelfde jaar gingen we samen naar de toneelschool waar je bij Pasen en Kerstmis een grote musical moest voordragen aan iedereen die wilde komen. Zoey en ik speelde vaak de hoofdrollen. Op die momenten wilden Zoey en ik echt beroemd worden. Dit was onze passie en we zouden samen iets gaan bereiken. Uiteindelijk kregen we een telefoontje uit Engeland. Het was de “DAS-Academy” – staat voor Dance, Act and Sing. Ze vroegen of we misschien auditie wilden doen voor toelating op de school. We overlegden eerst met onze ouders en uiteindelijk zijn we naar Londen gegaan om auditie te doen. Ik werd meteen aangenomen om mijn unieke stem. Zoey stond drie weken op de wachtlijst. Ze had geluk dat ze vooraan stond.
En vandaag vertrekken we eindelijk naar Londen. Een school voor de meest getalenteerde leerlingen.
Ik stapte uit bed en trok wat gemakkelijke kledij aan voor de vlucht die ik gisteren had klaargelegd op mijn bureau. Al mijn andere kleren staken al in mijn twee reusachtige koffers. Het enige wat ik zou gaan missen was mijn kat Shakespeare en mijn twee goudvissen Ici en Paris, maar ik wist dat mama goed voor ze zal zorgen of als het haar eigen dochter was.
Ik liep mijn kamer uit en liep via de trap naar beneden en zo naar de keuken waar mijn mama, mijn lievelings gerecht, pannenkoeken aan het maken was. Zo lief dat ze was. Ik werkte meteen 3 pannenkoeken naar binnen en praatte nog wat met mama over wanneer ik welk weekend eens terug zou komen naar België. Ik had het eerste weekend voorgesteld na de eerste week school. En of ze dat goed vond.
We hoorden hard gebonk op onze voordeur. Ik keek op mijn iPhone hoe laat het was. Half elf. Typisch Zoey om te vroeg te komen. Ooit had ze zich een uur te vroeg laten brengen, maar mams en ik waren iets gaan drinken in een brasserie, is zij daar bijna doodgevroren in die ijskoude winter. Nadien konden we er wel om lachen natuurlijk.
Ik liep naar de voordeur en trok hem open. Daar stond mijn beste vriendin met haar vader en moeder. Ik vond haar zo mooi. Helderblauwe ogen, lang blond haar die ze bijna altijd in een visgraatvlecht droeg. Ze had een prachtige glimlach. Die had ze trouwens bijna altijd opstaan. Alle jongens in België vonden haar “lekker”. Er was maar één jongen die echt respect voor haar had en dat was Jonas. Hij heeft haar ontmaagd maar na een jaar hebben ze uiteindelijk een punt achter hun sprookjesrelatie moeten zetten.
Zoey vloog me direct om de hals. ‘klaar voor Londen, Hollis?!’