Vorig jaar in mei is het uitgegaan met mijn ex-vriend. Het is op een heel vervelende manier uitgegaan en we hebben het daarna ook nooit meer uitgepraat. Sterker nog, we hebben een erge ruzie gekregen toen we elkaar later weer eens tegenkwamen tijdens het uitgaan. Nu heb ik sinds februari een relatie met een andere jongen. Ik ben hartstikke gek op hem, voel heel veel voor hem en zou niet zonder hem kunnen. Maar toch blijf ik nog steeds die ‘gore nasmaak’ aan mijn ex houden. Ik denk nog steeds heel veel aan hem, ik vergelijk hem zelfs in mijn hoofd met mijn vriend, met name heel erg op sexueel gebied. Ik vind dit zelf heel erg vervelend, want ik zou mijn ex absoluut niet terugwillen, maar toch blijf ik aan hem denken. Iemand die dit herkent? Of er tips tegen heeft?
Ik heb precies het zelfde. Ik vergelijk iedere jongen met me ex, denk regelmatig terug en heb rare dromen over hem zoals vandaag dat ik hem wou vermoorden.
Zie dit maar als een upje
eehm misschien erg bijgelovig. maar misschien kan je in 1 week alle vergelijkingen en momenten dat je aan je ex denkt opschrijven en dan na die week verbranden. ditzelfde doen met je huidige vriendje maar dan inplaats van verbranden dat lijstje in je dagboek/agenda/veilig ander plekje, bewaren
^
Nouja, bijgelovig niet zo zeer.
Vind het meer dat je het op die manier gewoon achter je laat.
jaa ik wist niet zo goed hoe ik het moest noemen, ik bedoelde dat je er wel echt achter moet staan en dit niet sceptisch uit moet gaan voeren want dan heeft het denk ik weinig zin
Haha, snap je wel hoor.
Maak inderdaad zo’n lijstje. Kijk er even na. En laat het verdwijnen.
Vind het best een goed idee hoor.
Ik weet het niet. Ik ben best wel exact ingesteld, ik denk als ik dat opschrijf, het nog niet kan loslaten, omdat het nog steeds in mijn hoofd zit. Ik ben ook zo lastig en koppig wat dat betreft.
tjaa je kan vragen aan perkamentus of hij even met zijn toverstokje jouw gedachten uit je hoofd haald,