'The dead of night.'

‘The dead of night.’

Bella, Mary Bella, dat was haar naam.
Ze was er, maar dat was ook het enige wat ze was, voor de mensen die haar niet kende. Stil, maar niet verlegen. Als ze wat zei, wat bijna nooit het geval was, zal je het meteen vergeten zijn. Onopvallend.

‘Het Kennismaking uurtje’, een uur dat de 5 jaar die ik in havo op de St. crashire school gezeten had elke week een uur van het rooster in genomen had, 5 jaar. Een ongemakkelijke stilte rustte in het witte lokaal, dat altijd had geroken naar een muffe mengeling van zweet en verf, maar niet op een verkeerde manier.
‘‘Als je een dier was, welke zou je dan zijn?’’ vroeg de mentor, tevreden kijkend omdat hij het gezegd had zonder dat de leerlingen zijn vraag verstoorde. Stilte. ‘‘Jij Olivia, welk dier zou jij willen zijn?’’ Waarom ik?
Lang hoefde ik niet na te denken ‘‘Een poes, een huis poes en ik zal in mijn huis willen wonen, het enige wat je hoeft te doen is naar de voederbak en de kattenbak te lopen en de rest wordt voor je gedaan, heerlijk lijkt me dat.’’ antwoordde ik. Ineens begon er iemand te lachen. Ik keek omhoog om te kijken wie mijn antwoord durfde te bespotten. Tot mijn verbazing zag ik het meisje dat mij nooit opgevallen was, eerlijk gezegd was ik al vergeten dat ze in onze klas zat, überhaupt bestond. Mary.
‘‘Wat is er zo grappig?’’ Vroeg de mentor, een beetje geïrriteerd. Hij was altijd op mij gesteld geweest. Ineens hielt ze op met lachen en probeerde zich weer zo onopvallend te maken als ze altijd geweest was.
‘‘Nou?’’ Had de meester doorgezet. Ze zuchtte, leek haar keel te schrapen, waarschijnlijk omdat ze al voor een lange tijd niets gezegd had en antwoordde:’‘Zo standaard, als ik een dier zou mogen kiezen was een poes nooit in mij opgekomen. Ik had gekozen voor een uil, ze zijn overal, maar toch ook nergens, zo mysterieus. Ze leven in de nacht, de nacht is prachtig, de nacht leeft, donker, maar er gebeurt het meest.’’
Zo plots als ze duidelijk gemaakt had dat ze bestond, had ze gezwegen. Mysterieus, dat was ze. An owl.

verder of niet?
(:

verder:D

Verder ja!

Verder!

Verder, erg leeuk.
dus dooooooor!

Japs verder :grin:!

verder!

verder?

verder!