Ik had hier nog geen topic over gezien, maar ik ben ontzettend enthousiast en hartstikke blij dat ie in Nederland komt! Wie doen er allemaal mee? Of doet er iemand mee aan een color rain die in zwolle komt? Er kwam er dacht ik ook nog een in Vlissingen en een in Breda. Maar de ‘officiele’ is dus in Amsterdam. Deel hier al je nieuwtjes, info, leuke weetjes en dingen over de Color Run! Who’s in?
Wat is de Color Run?
De Color Run is een hardloop ‘wedstrijd’ waarbij je 5 km loopt. Het wordt niet getimed, want het gaat om de fun en niet om hoe snel je bent. Het idee is dat je begint met een wit shirt en dan eindigt in allerlei kleuren. Er wordt namelijk allemaal poederachtige kleurstof over je heen gegooid en het is gewoon een groot hardloopfeest. Het is onwijs gaaf en wereldwijd bekend en het is nu eindelijk ook in Nederland. Het is echt voor iedereen, je hoeft dus niet per se een goede hardloper te kunnen zijn, beginners kunnen ook meedoen en je kunt 'm zelfs lopen! (maar hardlopen is natuurlijk leuker). Het idee is dat gezond zijn aan iets leuks wordt gekoppeld en dat meer mensen dat dan ook gaan zien, want zo’n hardloopevent is natuurlijk hartstikke leuk.
http://thecolorrun.com/ Dat is de site voor meer info
Wat is dan een colorrain?
De color rain, of de rainbow runs zijn een soort variaties op de color run, het idee is hetzelfde maar het is niet officieel dezelfde wedstrijd. Dat maakt verder natuurlijk niets uit want je doet toch hetzelfde. Er wordt op 25 mei een color rain in Zwolle gehouden, er komt er ook een in Vlissingen op 14 juni, op 23 juni komt ie in Breda. Die in Breda en Zwolle zijn 4,5 km.