The Black Keys

Hallo!
De Black Keys zijn alles wat goed is in deze wereld. Vergeet je Reggaetón, R&B en andere Rihanna-esque nonsense en begin het avontuur van de blues.
Even serieus: Dit is echt supergoede muziek voor alle leeftijden man/vrouw. Ze komen ook op Lowlands voor wie ze live wilt zien.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Keys

http://www.youtube.com/watch?v=mpaPBCBjSVc

Nouja, “blues” vind ik het nou niet bepaald, maar inderdaad niet slecht.

Ken ze echt al jaren, mijn pa heeft al hun albums en dankzij hem ben ik er ook verslaafd aan geraakt. Echt geniale artiesten zijn het! Zag ze ook in Eindhoven live!

Die clip vind ik echt leuk, haha, best wel geniaal. Ook een leuk liedje, ik ga zo nog meer liedjes luisteren en als ik ze leuk vind, zet ik het op m’n iPod. Bedankt voor de tip! :slightly_smiling_face:

Ik vind het meer blues rock/indie maar goed.
Ze zijn best goed op zich.

De Black Keys zijn wel degelijk Blues hoor! Als je dieper in de muziek kijkt kom je bluesinstrumenten, vocalen en toonladders tegen. Blues rock zou idd een goede naam zijn, maar het blijft blues!

Ik zou het eerder rock/gitaarrock/bluesrock noemen dan echte blues. Echte blues heeft een 12 maten schema en is ontstaan vanuit de slavernij etc.

Verder klinkt het wel leuk hoor.

Al live gezien op rockinpark 2010 heerlijkheid .

Hopelijk dit jaar weer op pukkelpop :heart:

wel oke muziek :slightly_smiling_face:

Yellow Submarines!! en Tighten up en Sinister kid nee gewoon alle nummer zijn awesome :grin:

Ik hou van The Black Keys!

Je bedoelt Little Black Submarines :'D Yellow Submarine is van the beatles!

Nouja, ik hoor dat het op blues geïnspireerd is, maar ik ben zelf opgegroeid in een huis waar naar “echte blues” (weet even geen andere benaming) wordt geluisterd en dan vind ik dit te ver van die originele blues af staan om het nog daadwerkelijk “blues” te noemen. Bluesrock vind ik dan inderdaad een betere benaming.
Doet niets af aan de muziek hoor, maar ik vind “rock ‘n’ roll” bijvoorbeeld ook absoluut geen blues of jazz, terwijl je deze elementen duidelijk in de muziek terug kan vinden.

Maar ieder zo zijn mening.

Me gusta, ik heb hun albums op m’n iPod gezet, zodat ik er lekker rustig naar kan luisteren en vind het tot nu toe érg leuke muziek :grinning:

Geweldige band. Heb ze ook toen in Eindhoven gezien en ga ze op Lowlands zien woehoe :grinning:

haha yess i fail ik heb die film gister nog gezien vandaar ;p

Ik ben echt verliefd op ze sinds de zomervakantie 2 jaar geleden. Mijn lievelingsliedje van El Camino is Little Black Submarines, waarschijnlijk omdat het erg in de stijl van Led Zeppelin is etc., maar dat nummer heb ik in november echt helemaal doodgeluisterd. (Heb het album ook gekocht de dag dat het in de winkel kwam, terwijl ik normaal echt nooooit albums koop, behalve als ze nergens op internet te downloaden zijn). Ik leerde ze kennen door de vader van een vriendin die in de muziek zat en ze had leren kennen toen ze nog niet zo bekend waren, dus ik ben echt al een paar jaar diehard fan. Gelukkig komen ze naar Lowlandsssss!

Little Black Submarines is ook één van mijn favorieten! Vooral als het dan zo stil is en dan die gitaren en dan ga ik echt helemaal djjhdkdghjkdfhg-en haha!

Leuk dat dit hier op staat!
Ik was in februari naar het concert in Eindhoven. Goed gespeeld.
Al moet ik wel zeggen dat El Camino (en Brothers eigenlijk) steeds dichter bij pop komen.
En ik zou het ook niet blues noemen, hooguit alternative blues of zo.