The 90's, best ever

Hola, dit is sowieso GEEN onzin, maar ja, op Girlscene waarschijnlijk wel dus, bij deze.

De laatste tijd erger ik me echt kapot aan alles van nu. Ik mis Pokemon, DragonBall Z, Courage (die paarse hond, horror tekenfilm), Dexter en zijn gekke zus, Super Nintendo en kinderen die blij waren met een zak flippo’s en zich verheugde op een zak chips waarin ze die konden vinden.
Er was leuk muziek en ook echt een leuke sfeer, as we know. We speelden altijd snake op de oude, STERKE, Nokia’s en konden urenlang spelen op een oude gameboy.

Tegenwoordig? Dat hoef ik niet te vertellen: Sigaretten, BB’s, iPad’s, geen normale tekenfilms meer, Justin Bieber, Lady Gaga, ik heb echt medelijden met de kinderen die daarmee opgroeien.

Dus, een topic om je uit te kunnen leven, wat keek je altijd? Wat speelde je? Hoeveel Pokemon kaarten had je? Heb je Super Mario uitgespeeld? Vond je tetris op de gameboy in het begin ook zo moeilijk? Kortom: Hoe leefden jij en wat vind jij van de veranderingen tegenwoordig?

DIT IS GEEN DISCUSSIE TOPIC OVER WAT NU BETER OF SLECHTER WAS DAN VROEGER, DIT IS EEN TOPIC OM JE UIT TE LEVEN EN MET ANDERE KUNNEN TE PRATEN DIE WEL WETEN WIE GOKU IS EN WETEN HOE JE MET FLIPPO’S KAN SPELEN ETC.

Alleen helemaal aan het begin van mn leven hadden we dit, want ik ben niet zo oud, maar idd, als ik er over na denk, ben ik het totaal met je eens. Ik mis die dingen wel :frowning_face:

BTW ik heb super mario uitgespeeld! (met hulp, haha)

Sigaretten waren er altijd al.

On topic: Ik hield van Pokémon, spaarde samen met m’n broer de eerste series Pokémon kaarten. Ik herinner me daarnaast ook dat we 1 computer hadden die op de telefoon kabel werkte. Ik mocht er echt voor het eerst op toen ik 10 was, nu hebben kinderen van 6-7 al een laptop/computer…

Vroeger was alles beter hahaha

^Nou, als ik nu naar een schoolplein kijk (na schooltijd), zie ik allemaal nickelsonjassen die paffen, een paar jaar geleden was dat echt niet zo veel, toch?

Ik had ook die pokemon kaarten en we gingen altijd ruilen, geniaal! Wij hadden geen computer, ik weet dat mijn broertje en ik voor het eerst een nintendo kregen, die grijzen, serieus, we zaten 24/7 mario te spelen xD

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/397924_460s.jpg

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/394436_460s.jpg

Hahaha ik weet nog wel tijdens het buitenspelen pokemonkaarten ruilen, dichtst bij de muur spelen of zo een ‘high five’ met die pokemonkaarten en wie gelijk had won dan. :'D

En de gameboy haha, mario had ik toen uitgespeeld en was súperblij, maar ook boos omdat het bij pokémon nooit lukte.

hhihihi

^Wij hadden ook die mario kart, o god xD

Jaaaaa, mario kart!
En spellen op de computer speelde ik ook altijd met mijn broers! haha geweldig.
Wolf3D en uh Red alert.

*zoekt of het te downloaden is*

Ik vind dit altijd zo’n aanstellerig gedoe, net of vroeger alles beter was! Alsof er nu geen leuke series op tv zijn, op Disney Channel en Nickelodeon zijn ook echt wel leuke dingen hoor. En op de telefoons van nu staan net zulke leuke (of leukere!) spelletjes dan op oude, stevige Nokia’s. Tuurlijk zijn er wel dingen veranderd, maar 10 jaar geleden was echt niet alles anders hoor, toen waren er ook wel slechte artiesten, rookten er ook wel mensen en zaten kinderen ook wel veel voor de tv…

Jullie gaat me niet zeggen dat er nu weinig veranderd is xD

precíes dit. beeld je eens de nog 1 generatie ouder in. ‘ooooh, die kids met hun stomme hebberige gedoe over die flippo’s. en uuuuuren naar zo’n schermpje staren op hun nintendo, hartstikke ongezond!’

dat is gewoon een feit. we hadden dan wel geen ipad, maar mijn tamagotchi verloor ik nooit uit het oog. en tóen waren er ook jonge kinderen die rookte, seks hadden en asociaal bezig waren, slechte artiesten en ongezonde levenstijlen: die vergeten we alleen liever weer en gaan dan liever zeuren op de generatie van nu.

Tuurlijk zijn er wel wat dingen veranderd, maar kinderen van 10 jaar geleden zijn echt niet zo anders als die van nu hoor, ze hebben misschien andere spullen en kijken andere series, maar het is niet een wereld van verschil. En waarom moet verandering per se slecht zijn? Het is anders, niet slechter of beter.

^Dat valt mee, maar mijn punt was eerder dat de dingen van toen nog veel leuker en waardevoller waren, het was niet zo dat je perse de nieuwste moest hebben en tegenwoordig is dat anders.

er zijn zat kinderen van nu die ook niet telkens zitten te klagen hoor. En in die tijd waren er ook vast mensen die erover zaten te klagen. Dat heb je gewoon altijd.

Ik en mijn gameboy color was echt liefde :'D

Het gaat er denk ik meer om dat het nu allemaal gaat om telefoons, computers, laptops en andere technische aparaten. ‘Vroeger’ waren kinderen nog geweldig blij met pokémon kaarten, flippo’s en knikkers.

Fijn, maar dit is geen discussie topic :'D
Dus hou aub op, jij vind dat, klaar uit!