The 9 Satanic Statements, lees eerst voordat je oordeelt

Ik ben zelf eigenlijk best wel tegen het christelijk geloof. Waarom, dat kan ik helaas niet uitleggen het is gewoon iets wat ik voel. Maar deze 9 “verklaringen”
klinken toch best redelijk in de oren? Dit plaats ik BTW alleen om te kijken hoe andere mensen erover denken ik ben daar gewoon erg in geïnteresseerd en mocht je het hier niet mee eens zijn ga dan gwn naar een ander ding… Maar wat ik mij nou afvraag deze “verklaringen” geven in mijn ogen een erg goed beeld van de realiteit, van het gedrag van mensen. Hoe denken jullie daarover?

1. Satan represents indulgence instead of abstinence!
  2. Satan represents vital existence instead of spiritual pipe dreams!
  3. Satan represents undefiled wisdom instead of hypocritical self-deceit!
  4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates!
  5. Satan represents vengeance instead of turning the other cheek!
  6. Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires!
  7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all!
  8. Satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or emotional gratification!
  9. Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!

Ow ja btw nummer 7 vind ik al helemaal een schets van de werkelijkheid

Hmm… ik weet niet.

Dit.

Misschien dat het wat handiger is als het in het Nederlands geschreven is.

Ik ben niet bepaald satanistisch ofzo. Maar ik vind wel dat er een kern van waarheid in die zinnen zit. Ik ben ook geen geloofshater ofzo. Maar ik vind dat door religie er ellende in de wereld is. Bijna alle oorlogen zijn ontstaan uit geloof of macht. Maar er is ook een keerzijde en dat is dat er wel mensen zijn die er kracht uit uitputten. Als het ze op de been houdt vind ik het oké. Maar ik vind wel dat er een kern van waarheid in die zinnen zit inderdaad.

Satanisme betekent ook niet dat je “de duivel” aanbidt hè. Misschien moet dat even in de beginpost opgenomen worden? Want dit is van het atheïstisch satanisme, dat dus niet uitgaat van een “entiteit” zoals een god of een duivel. Satan staat hier niet voor de duivel.

kan iemand het vertalen?? ben echt slecht in engels

Ik zal ze even vertalen.

ik heb de satanic bijbel thuis liggen… is zeer intresant wat er in staat, maar nog moeilijk te begrijpen omdat die ook engels is… staan wel veel dingen kwa waarheid in en het gaat meer om jezelf als persoon.

1. Satan staat voor genot in plaats van onthouding.
  2. Satan staat voor het vitaal belang van het bestaan in plaats van spirituele waanbeelden (van het terechtkomen in de Hemel en dergelijke).
  3. Satan staat voor ongedefinieerde wijsheid in plaats van hypocriet zelfbedrog.
  4. Satan staat voor vriendelijkheid naar degenen die dat verdienen in plaats van liefde die verspild word aan ondankbaren.
  5. Satan staat voor wraak in plaats van je andere wang toekeren.
  6. Satan staat voor verantwoordelijkheid naar de verantwoordelijken in plaats van bezorgdheid om “psychic vampires”.
  7. Satan staat voor de mensheid zoals elk ander dier, soms beter, vaker slechter dan degenen die op vier poten lopen, die, vanwege zijn “goddelijke spirituele en intellectuele ontwikkeling”, het meest kwaadaardige beest van allen is geworden.
  8. Satan staat voor alle zogenaamde zonden, zoals zij tot fysieke, mentale of emotionele bevrediging leiden.
  9. Satan is de beste vriend geweest die de Kerk ooit gehad heeft, omdat Hij alles lopende heeft gehouden, al deze jaren.

Ik heb thuis ‘The Gospel of Filth’ staan. Geschreven door Cradle of Filth zanger Dani Filth en een satanische priester Gavin Baddeley. Het is geïnspireerd op de uitgangspunten van de albums van Cradle of Filth maar satanisme is er ook duidelijk in aanwezig. Ik vind het wel interresant (:

Punt 2 snap ik niet. Satan is dan toch zelf ook een soort van spirituele waanbeeld dan :’) Ik bedoel als hij bestaat is de kans toch wel groot dat er na dit leven ook een hemel of hel bestaat denk ik dan. Maarja heb dit nog nooit gezien! (die punten bedoel ik :’))

^Ik vind punt 9 wel waar. Ik denk dat Satan / De duivel een verzinsel is geweest van de kerk. Mensen bang maken met ‘’ als je niet gelooft en je doet slechte dingen ga je naar de hel en je zult daar voor eeuwig branden/koken en word je de hele tijd geprikt met een soort vork ‘’

Sorry voor de rare uitleg :’)

laatmaar

Thx voor het vertalen!

Hmm, ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Sommige dingen vind ik wel waar, maar andere totaal weer niet

Precies (:

Er zit inderdaad een kern van waarheid in, mensen gedragen zich wel zo of ze nou geloven of niet. Vooral nummer 7 vind ik heel goed weergeven van wat wij zijn.

Zoals ik hierboven al zei, er wordt met Satan niet “de duivel” bedoeld…

Ik geloof niet in God, ook niet in een Satan.