That girl trend

Hey. Veel van jullie hebben waarschijnlijk wel eens gehoord van de “that girl” trend die nu bezig is. Ook ik wil in het nieuwe jaar een beetje die trend gaan naleven.

Disclaimer:
Ik weet dat veel mensen de trend toxic vinden en ik zelf weet ook dat de perfecte persoon niet bestaat. Maar de that girl trend gaat voor mij het meest over zelfverzekerd zijn. Ik wil meer gaan leven als “that girl” omdat ik mezelf zelfverzekerd voel als ik een beetje een aesthetic leven heb zegmaar. Niet omdat ik perfect wil zijn.

~~ Het enige probleem voor mij is dat ik extreem beperkt ben. Ik mag niet in mijn eentje het huis uit, ik mag pas vanaf een bepaalde tijd mijn licht aan (9 uur en dan mag ik nog niet eens mijn bed uit), ik heb niet bepaald geld, ik bepaal niet zelf wat ik eet etc.
Daarom dit topic: weten jullie ideeën hoe ik ook een beetje zoals that girl kan gaan leven, ook met deze vervelende dingen die niet echt helpen? ^^

xx Am!

Ik vind de trend inderdaad toxisch. Zoals je al aangeeft moet je er geld en vrijheid voor hebben. Tenminste, als je naar de voorbeelden op Instagram en YouTube kijkt. Dat is voor de meeste mensen die geen influencers zijn niet haalbaar. Zeker niet in deze tijd waar jonge mensen al tegen genoeg moeilijkheden oplopen…

Wat ik zelf wel doe is op tijd opstaan, lang genoeg slapen, sporten, gezond eten, zonnebrand dragen… Enzovoort.

Je zou kunnen beginnen met oefeningen doen of een schema maken. Of zoek een nieuwe hobby waar je creativiteit in kwijt kan. Overleg toch eens met je ouders (?) over wat jullie eten of wanneer je op mag staan.

En ik zou vooral de focus leggen op gezond willen leven ipv ‘that girl’ willen zijn.

Ik heb zelf trouwens weken dat ik heel gezond leef en veel sport, en weken gehad dat ik te weinig eet en ook te weinig sport (en wat ik eet niet super gezond is). En veel slaap.

Eigenlijk merk ik niet heel veel verschil. Hoe gelukkig ik ben zit hem vooral in de mensen waar ik mee omga en mijn opleiding. Maar dat is mijn ervaring. Het helpt zeker wel om te sporten en gezond te leven.

Ha, ik wist niet eens dat het echt zo’n ding is. Ik heb TikTok ook niet. Dat scheelt een heleboel. Ik volg wel Unjaded Jade, ik denk dat zij wel that girl is.
Ik vind de trend op zich niet toxisch, als je maar niet probeert zo perfect te leven. Het gaat eigenlijk veel meer om dat je iets meer mindfull in het leven staat. Ik heb daar wel wat mee, en sowieso ben ik ook wel wat spiritueler in alles.
Pak gewoon de dingen eruit wat een toevoeging kan zijn op je leven. Laat de rest lekker liggen. Ik sta nu in de vakantie ook gewoon om 9:30 op. Heerlijk type ik dit in mijn pyjama. Hahah Wel met een groene thee, dat weer wel. :wink:

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van die trend gehoord :sweat_smile: