thailand.

in de zomervakantie ga ik voor een maand na thailand.
en misschien zijn er meiden die er al eens zijn geweest.
we gaan naar 4 verschillende plaatsen.
en we zoeken nog wat LUXE hotels en leuke dingen om naartoe te gaan.
ik weet de plaatsen niet meer precies maar ik weet we dat we naar phuket gaan.
verder vind ik het ook leuk om gewoon wat leuke dingetjes te weten,
wat leuk is om te kopen en lekker eten enzo.

ik ben paar jaar geleden naar thailand geweest
we hadden 2 rondreize gedaan dooor heel t land.
& erna nog 1 week lekker luxe op een eiland van thailand in een luxe hotel gezeten.
wat je zeker moet doen is op een olifant gaan zitten
dat is echt gaaf!

Ik ga daar ieder jaar op vakantie
We hebben daar een eigen huis enzo. Phuket is heel mooi, heel mooi strand. Wat ook leuk is is MBK, dat is in Bangkok, het is een groot winkelcentrum waar je van alles kan kopen, shirtjes, jurkjes, schoenen, sieraden enz.
En je moet zeker Pad Thai een x proeven, heerlijk!

waauw, leuk naar thailand! sorry, maar up! : )

weet je misschien ook nog hoe dat eiland heten?
en hoe het hotel heten?
we zoeken namelijk nog een lekker relax eiland voor het einde.
jaa, we wilden ook al op olifanten gaan rijden,
dat lijkt me echt iets dat je MOET doen als je toch daar bent.

okee, jhaa naar bangkok gaan we ook nog.
valt me nu in… :slightly_smiling_face:
oaah echt bedankt voor de tip van dat winkelcentrum,
zijn de kleren daar leuk?
want als ik daar veel wil kopen moet ik minder meenemen.
en dankje voor de tip van pad thai.

Ja heel leuk! Wat ook leuk is is Platinum ook een winkelcentrum in Bangkok met meer dan 200 winkels ofzo, echt een aanrader!
En als je van ijs houdt, ga alsjeblieft naar Swensen’s! Yummy Yummy
If you have a question, just ask :wink:

okee, heel erg bedankt.
ik hou echt heel veel van winkelen dus met die tips ben ik zowiezo al superblij.
ga het allemaal in een schrift zetten.
uhm ik heb wel een paar vraagjes:blush:
is het eten daar heet? ik vind alles nogal snel pittig.
zijn er veel insecten?
en wat moet ik echt niet vergeten mee te nemen? wat je hier wel hebt en daar niet.
en hoeveel betaal je er ongeveer voor bijvoorbeeld een jurkje??

sorry voor de vele vragen, als je geen zin hebt om ze te beantwoorden dan hoeft het natuurlijk niet.

xx

Als je naar een restaurant gaat kan je altijd van te voren zeggen dat je het niet pittig wil, daar houden ze rekening mee. Ja er zijn insecten maar niet dat ze ergens rondlopen in je hotelkamer ofzo haha. En eigenlijk heb je alles daar wel, wat een bekend klein supermarkt is is 7 Eleven. En de prijzen vallen echt mee, alles is echt goedkoop daar, voor 5 euro kan je al een leuk jurkje hebben tenminste als je niet naar de dure winkels gaat zoals Chanel enzo haha :wink:
x

Ik ben alleen naar Thailand geweest, was echt super (:
Voor je vragen, tja… Ze hebben overal wel luxe hotels, elk eiland daar is wel tropisch en heeft luxe hotels :’] Vind dat zelf juist minder, zo kom je veel minder in contact met de lokale bevolking / andere reizigers.

Ik zou zelf in ieder geval naar Koh Phi Phi gaan. Dat is het eiland van The Beach (film) en dat schijnt echt prachtig te zijn. En Krabi is ook heel mooi. (En zo nog honderden eilanden xD)

Over dat olifanten rijden, misschien boeit het je niet maar kijk alsjeblieft even waar je dat gaat doen. Op heel veel plaatsen worden die beesten hartstikke erg mishandeld. Ik heb daar zelf vrijwilligerswerk gedaan op een olifantenopvang/ziekenhuis, dan weet je tenminste dat ze goed behandeld worden.

En verder, welke 4 plaatsen ga je precies heen? In en rondom Bangkok is genoeg te doen, onder andere heel goedkoop winkelen (Koh San Road, heel leuk!) en een drijvende markt. Bij Chiang Mai kan je tochten door de jungle doen, ook heel gaaf. Verder ben ik naar Kanchanaburi geweest, dat was echt prachtig, daar kan je overigens ook op olifanten rijden en er is een tijgertempel waar je o.a. met de tijgers op de foto kan - ze worden alleen wel gedrogeerd. En Ayutthaya is de moeite waard, en Sukothai. Google er allemaal maar eens op. En als ik jou was zou ik de Lonely Planet kopen, daar staat echt ALLES in!

Ik ga oooook =D

Oh, en @ je reactie hier ergens boven: het eten zal je dan wel pittig vinden, maar je kan inderdaad vragen of ze het minder pittig maken, of gewoon iets uitkiezen wat niet zo pittig is. Voor een jurkje betaalde je zo’n 150-400 bath (3-10 euro)
Wat je echt mee moet nemen is vooral muggenspul met minstnes 40% Deet en zonnebrand, camera enzo… De rest kan je daar allemaal wel kopen, en als ik jou was zou ik weinig kleren meenemen want je kan daar echt zoveel leuke kleren kopen voor heel weinig!
Er zijn heel veel insecten, maar als je in zo’n luxe hotel zit krijg je daar bijna niks mee te maken.

ik ga naar bangkok, krabi, kho chang en phuket.
sorry als ik het verkeerd schrijf.

okee maar nog een vraagje,
ik ben in turkije geweest en heb daar kleren gekocht en dan kwam ik thuis en dan dacht ik echt, heb ik dat gekocht? dan vond ik het niet meer leuk,
dat was nep merkspul.

is dat daar ook? en is het een beetje goede kwaliteit?

okee, heel goede tip van die olifanten,
daar willen we zeker rekening mee houden.

en qua dichtbij de cultuur enzo met die luxe hotels,
mn vader, broer en ik gaan misschien nog 3 dagen naar echt zo’n stam maar mn zusje en moeder moeten echt een luxe hotel want daar zijn ze nogal gevoelig voor.

tips zijn nog altijd welkom.
en ook nog bedankt voor de tip van de gids.

Ik zou er niet heen willen. Nou ja ik zou wel willen, maar ik zou constant gekweld worden door het idee dat ik het heel erg naar mn zin heb en ergens verderop kinderen hun lichaam verkopen aan gore mannen die speciaal daarvoor op vakantie gaan. Gatver.

jaa dat kan ik me voorstellen.
maar ik denk dat ik me daar gewoon overheen moet zetten.

het is waarschijnlijk het laatste jaar dat iedereen mee gaat want mn broer gaat volgend jaar zowiezo niet meer mee.

maar ik vind het wel goed van je dat jij het niet zou doen want als iedereen dat nou doet dan stoppen ze er misschien mee.

maar ik heb eigenlijk geen keus.

vriendin van mij gaat daar halfjaar op stage!

ooh, wat leuk.
ik hoop dat ze het leuk heeft.
wat gaat ze daar doen als ik vragen mag??:flushed:

Oh, dan heb je sowieso al 3 strand-plaatsen, dat komt wel goed! Schijnt alle drie mooi te zijn, maar vooral Krabi (:
Je hebt in Thailand wel van die nep-merkkleding, maar je hebt verder ook merkloze kleding die vaak echt heel leuk is. Ze hebben vooral heel veel leuke jurkjes, bijvoorbeeld op Khao San road!

En ja, dat van die prostitutie is inderdaad zo. Maar als jij niet gaat gaat het net zo hard door, want die Europese mannetjes blijven toch wel komen. Het is inderdaad wel een raar idee, maar ja wat doe je eraan… Verder is het echt een prachtig land en wens ik je heel veel plezier, wat vast gaat lukken =p

weet misschien iemand nog of ze er goede make-up en nagellak ofzo verkopen?

Goh man, lees je de kranten niet?
Thailand heeft een negatief reisadvies, aanhangers van de regering worden door het verzet vermoord en aanhangers van het verzet door de regering.