Teveel

hallo allemaal!

Bij deze even een vraagje…
Ik koop gewoon echt veel te veel
Nu wil ik graag minder kopen, maar ik weet niet hoe!
Ik vindt alles zo leuk…

Mensen met tips ?

Maak een lijstje met dingen die je wilt hebben + hoeveel het kost.
Ga na of je het nodig hebt.
Als je dingen niet meer draagt/gebruikt en ze zijn nog goed, verkoop ze dan.

doe ik ook, en ik ga deze topic volgen!

@dormant Ik denk dat ik het 1e jaar niks meer nodig ben! :roll_eyes:
Maar niks meer kopen is meteen zo drastisch…
1e van de maand alles opschrijven wat ik in de maand wil kopen is wel een goed idee!
Dankje

Er stond laatst een artikel hier op girlscene, over 5 piece shopping of iets dergelijks. Oftwel je koopt per seizoen 5 must-haves. Dit kan jij ook doen, alleen dan bijvoorbeeld per maand.
Dus maak je inderdaad een lijst van wat je echt MOET hebben/nodig hebt.

^oh dat is ook wel handig!

@moonstone ja, ik had het artikel gelezen… Sprak me ook wel aan, maar vondt 5 artikelen per seizoen wel erg weinig… Per maand is inderdaad beter!

Bepaal elke maand vantevoren hoeveel geld je aan kleding etc. wilt besteden. Laat desnoods iemand anders je daarbij helpen die zorgt dat je je daar echt aan houdt… :wink:

@melinda ik had kleedgeld…
Had ik met vriendlief afgesproken, maar 1x lief naar hem kijken en hij geeft weer toe!

Minder naar de stad gaan, niet op online webshops kijken

En gewoon discipline hebben.

Ik heb dat ook, en daarom heb ik beslooten om af en toe een hele maand niet te shoppen. En ik doe dat nu dus voor het eerst, en het is echt mooilijk.

Ja dat snap ik, hij heeft natuurlijk ook geen zin in gezeur als ie vol blijft houden :grinning: Misschien kan je zoiets beter met je ouders of een vriendin ofzo afspreken dan? Of gewoon je bedrag van tevoren pinnen wat je uit mag geven en dan je bankpas aan iemand geven die je vertrouwd en die hem niet aan je teruggeeft! :stuck_out_tongue:

Want wat echt goed werkt is gewoon als je niks hebt om uit te geven, dan kán het ook gewoon niet. Tenzij je natuurlijk alles op rekening laat zetten ofzo, maar daar kan je echt grote problemen mee krijgen, dus dat moet je dan zeker niet doen.
Ik had namelijk ook een keer dat ik echt gewoon 0,00 euro op mijn rekening had en toen heb ik een hele lange tijd niks gekocht XD Dan raak je er ook wel aan gewend en is het extra leuk als je daarna weer wat kan kopen :slightly_smiling_face: En dan koop je ook meer dingen die je écht wil hebben.

anders moet je voor jezelf besluiten hoeveel je per maand uit wil geven.
en wat ik ook een leuk idee van iemand hooorde. koop 1 keer in de week/2weken/maand iets wat je echt heel leuk vind, wat ook wat duurder mag zijn…
of je geld apart zetten foz

vragen of je ouders je geld op je spaarrekening zetten zodat je er niet bijkan
kan ook met een deel van het geld natuurlijk
dan heb je twee vliegen in een klap
je koopt minder en je spaart wat voor later =)

www.freefashionchallenge.com :wink: heel leuk ik doe het ook voor een jaar lang.
http://forum.girlscene.nl…ages/184601/last#m7399045

@melinda ik woon samen en heb daardoor eigenlijk altijd wel geld… Ik ben gelukkig niet iemand die dure dingen koopt, maar zoals die leuke vijf euro rokjes…
Daar wou ik er ook1 van en nu heb ik er al weer 4…
en zo gaat het met alles…
Bedankt voor je reactie! en ga zeker wat met je tips doen

Ok, ik begrijp het helemaal haha. Succes in ieder geval! :grinning:

Niet op online shops rondhangen.
En als je in de stad gaat winkelen gewoon een door jezelf bepaalde hoeveelheid cash meenemen. En je pinpas thuis laten. Dan kan je niet meer uitgeven dan voorzien.