Ik heb de laatste dagen dat ik teveel speeksel in mijn mond heb. Ik moet echt om de paar seconden slikken, en met mijn wangen ‘maak’ ik het speeksel ook de hele tijd, dan maak ik met mijn mond zo iets als je een vis nadoet, alleen ik doe dat dan om dat speeksel weg te doen. Ik kan daar niet mee stoppen, het gaat gewoon vanzelf. Weet iemand hoe dit komt, of wat ik er tegen kan doen? Sorry als het vies klinkt, maar ik vind het niet echt fijn, als je in de klas zit, en dan hele tijd je mond beweegt.
Heb je last van griep? Ik weet niet hoeveel zuivel je neemt, maar anders misschien minder melkproducten nemen? Al krijg je daar meer slijm dan speeksel van… Iets ‘droogs’ eten?
Misschien ben je er té bewust van?
Beetje verkouden alleen maar. Ik neem bijna geen melkproducten, alleen 1 boterham met kaas bij het ontbijt, dus dat kan ik niet verminderen. En ja ik ben er misschien te bewust van, maar ik kan het nu ook niet uit mijn hoofd krijgen,
Nu ik dit lees werd ik me er zelf ook bewust van haha maar denk dat het dan tussen je oren zit ofzo… Probeer er niet te veel aan te denken en anders misschien langs de huisarts?
Het is niet waar dat je van zuivel meer slijm/speeksel aanmaakt. Dat lijkt alleen en dat gevoel kan je verminderen door elke keer nadat je zuivel hebt gedronken/gegeten wat zuurs te eten of water te drinken.
Ontopic: misschien focus je je er teveel op? Heb je de hele dag het gevoel dat je teveel speeksel hebt of alleen als je “niks” te doen hebt?
Meestal als ik niks te doen heb, maar soms ook gewoon als ik iets aan het doen ben.
Dit is echt een ding wat komt wanneer je er aan denkt. Net als wanneer je er op gefocust bent dat je niet wilt gapen, en dan ook sneller moet gapen.
Ik zou proberen om iedere keer wanneer je er aan denkt, afleiding te zoeken.
Dit ja. Of je slikt te weinig en moet dan ineens veel achter elkaar slikken?
Ja niet om lullig te doen, maar dit soort dingen is ook vaak een ‘tic’.
ik slik eerder teveel ;s
en ja het kan ook een tic zijn, vind ik niet lullig hoor