Teveel schaamte om seks te hebben

Hee meiden,

Ik heb echt iets van 1,5 jaar lang aambeien gehad en wist de oorzaak maar niet. Sinds een halfjaar ben ik veel meer water gaan drinken en gaan sporten en toen is het ook weggegaan. Alleen er bleven 2 bultjes zitten. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die zei dat dat is overgebleven omdat ik zo lang last heb gehad van aambeien en dat dit alleen chirurgisch weg te halen is. Dat heb ik opgezocht, en het is niet alleen ontzettend duur, maar ook nog eens heel pijnlijk. Geen optie dus.

Nou weet ik dat het echt niet supererg is, maar het ziet er wel echt lelijk uit. En hierdoor ben ik echt heel bang om ooit seks te hebben omdat ik me er echt voor schaam.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen :frowning_face:

Meer dan het weg laten halen is er niet aan te doen.
Als het een soort van huidflapjes zijn zouden ze gewoon weggesneden kunnen worden onder plaatselijke verdoving. Je zou eigenlijk nog een keer met je huisarts de mogelijkheden moeten bespreken en dan kijken of je het er voor over hebt om je daarna niet meer te schamen om naakt te gaan.

Je verhaal klinkt als 'skintags" huidflapjes dus. Deze zijn met een plaatselijke verdoving vaak te verwijderen. Dit wordt vaak vergoed als je klachten hebt (jeuk, moeite met goed schoonhouden etc) puur voor cosmetische redenen is het soms iets lastiger. Je hebt sowieso een verwijzing van je huisarts hiervoor nodig dus je kan nog een afspraak met hem of haar maken om de optie te bespreken. Als het vergoed wordt moet je er wel rekening houden dat als je dit jaar nog geen medische kosten hebt gemaakt dat dit wel je eigen risico kost (385 euro). Dit wordt eerst opgemaakt en daarna wordt de rest vergoed.

Wat ik verder nog wilde zeggen, iedereen heeft wel iets aan zijn lichaam waar die soms neit altijd even blij van is. Door je er op te focussen kan het voor jou heel groot worden, maar voor je (bed) partner waarschijnlijk niet eens opvallen. Als je vaginale seks hebt in bepaalde standjes is de anus niet zichtbaar. Als je je er echt heel onzeker over voelt en je wilt liever niet geopereerd worden zou je het ook met je (bed) partner van te voren kunnen bespreken. Dat haalt vaak veel druk er af waardoor je je fijner voelt.

Ik vind dat je je sowieso niet hoeft te schamen daarvoor. Ik weet niet of je een vriend hebt of iemand om seks mee te hebben, maar anders zou ik het zeker bespreekbaar maken. Je kan het hem eerst vertellen, zonder daarbij naakt te zijn. Ik denk dat er maar weinig jongens zijn die hierop volledig af zullen knappen. Bij seks draait het echt niet alleen om het lichaam, maar ook om de geest - om even zo filosofisch te blijven haha.

En als je ze echt weg wilt halen, misschien even je zorgverzekering raadplegen? Of sparen voor de behandeling.

Ik heb al voor zolang ik het weet een flapje heb me er nooit voor geschaamd omdat ik dacht dat het normaal was :beer:

Seks hoor je te hebben met iemand waarbij je je erg op je gemak voelt dus ik zou ookal is het eng of moeilijk gewoon eerlijk zeggen wat je heb en hoe je je erbij voelt.

En heel veel mensen krijgen weleens aambeien hier in mijn omgeving is iedereen er erg open over wie weet kent je toekomstige partner ook wel al mensen die aambeien hebben gehad of wie weet had die het ook wel :sunglasses:

Dankjulliewel voor de reacties. Ik ben wel een beetje gerustgesteld :flushed:

Ik wil ook persoonlijk liever niet onder het mes ervoor, Het lijkt me veel te duur en te pijnlijk en zelf heb ik er geen last van (als in geen pijn of jeuk etc)
T is meer dat ik bang ben dat het een afknapper is.

Ik heb er ook jaren last van gehad, en nu nog steeds. (ongeveer 12 jaar) nadat ik in het ziekenhuis maandenlang stil heb gelegen. Je hoeft je er echt niet voor te schamen, weet je vriend ervan? Dan zal ik gewoon aan hem uitleggen dat je je er voor schaamt. Hij zal je dan vast en zeker geruststellen dat je je niet hoeft niet schamen! Je kan er altijd een litteken-zalfje opsmeren elke dag, dan word dat rode plekje minder zichtbaar!

Ik heb geen vriend, haha. Was meer bezorgd voor in de toekomst. :cold_sweat: Dankje voor de tip van het littekenzalfje!

Nu er zo’n topic is wil ik ook wel graag even men verhaal kwijt :cold_sweat:
Ik ben zelf ook erg bang om ‘verder’ te gaan gezien ik allemaal lelijke bultjes/littekens heb van ingegroeide haartjes op mijn venusheuvel. Ik weet ook niet hoe ik er vanaf kom maar het is wel erg lelijk en ik schaam me er best wel voor. Is er toevallig iemand die hier ervaring mee heeft of weet wat ik er aan kan doen?

Geen een meisje zou zich moeten schamen voor haar lichaam. Als je seks wilt hebben moet dat gewoon kunnen. Als je iets hebt waar je je voor schaamt moet je daarover praten met je vriend. Waarschijnlijk zal hij het niet zo erg zien als dat jij het ziet. Hij mag er geen probleem van maken, anders is hij een hele grote eikel.

^ niet alle jongens denken zo, helaas.

Nu er zo'n topic is wil ik ook wel graag even men verhaal kwijt :cold_sweat: Ik ben zelf ook erg bang om 'verder' te gaan gezien ik allemaal lelijke bultjes/littekens heb van ingegroeide haartjes op mijn venusheuvel. Ik weet ook niet hoe ik er vanaf kom maar het is wel erg lelijk en ik schaam me er best wel voor. Is er toevallig iemand die hier ervaring mee heeft of weet wat ik er aan kan doen?
Bio-oil al geprobeerd? Er zijn ook laserbehandeling tegen littekens. Is prijzig maar werkt wel.

Als ie zo moeilijk doet, is hij niet waard. Dan zou ik er ook niet mee verder gaan.