Teveel koolhydraten gegeten, raar gevoel.

Ik plaats het bij health, want mijn vraag gaat meer over de gezondheid dan over de koolhydraten (eten) opzich.

Ik eet al maanden koolhydraatarm (weinig brood, aardappel (verwanten) fruit, koek snoep blabla.) Het is goed voor mijn gewichtsbeheersing en ik ben er vele malen fitter en meer opgewekt van geworden. Nou heb ik vandaag een high tea gehad van een vriendin van me voor haar verjaardag, en dan let ik er uiteraard niet echt op. Met als gevolg dat ik veeeeeel te veel koolhydraten heb gegeten. Ik voel mij nu dus heel bibberig, en heb een gejaagd en ongecontroleerd gevoel, ik neem aan door alle suikers.

Mijn vraag is wat ik nu direct kan doen om het misschien wat minder te laten worden want ik voel me echt raar. Of is het gewoon wachten tot het redelijk verteert is?

ik denk dat je gewoon moet wachten, want als je er al zo op reageert dan is het al opgenomen in je bloed denk ik?

Water drinken en wachten. Je kan er verder weinig aan doen…

Je bent het waarschijnlijk niet meer gewend. Dit gevoel krijg ik ook bij bepaald voedsel wat ik niet meer eet. Echt veel kan je niet doen, maar veel water drinken schijnt te helpen - wat mij verteld is. Of het echt helpt weet ik niet.

Heb je er erge last van? Als je verder geen pijn hebt ofzo kan je niet veel doen dan gewoon wachten.

@Silverbleed: Ik ben het idd niet meer gewend blijkbaar. Ik heb verder geen pijn, maar voel me ontzettend raar. Slap en bibberig in mijn benen en een gevoel alsof de adrealine door mijn lijf giert. Heb het wel eens vaker gehad, maar was nu toch wel erg benieuwd of er niet iets aan te doen is. Maar ik ga gewoon rustig afwachten haha. Thanks!

Ik heb dit ook wel eens! of best vaak eigenlijk… Als ik teveel suiker eet.
maar veel water drinken en een stuk fruit eten helpt vaak… en ik heb van die valariaan pilletjes omdat ik vaak in paniek raak omdat het net voelt omdat ik flauw ga vallen, dat helpt ook goed! maar dat heb je nu vast niet bij de hand.