Teveel boter

Eey meiden,
ik heb gemerkt dat ik aangekomen ben (ik weet mijn gewicht niet maar ik merk het door mijn broeken) en ik wil echt afvallen. Ik ben gelukkig niet te dik, maar ik heb het gevoel dat ik snel iets moet veranderen, anders word ik het dus wel.

Maar als mijn moeder kookt, gebruikt ze veel boter. Ook bij vlees. Echt een hele klomp zegmaar. Wat gebruiken jullie daarbij? Opzich is die boter geen ramp omdat ik zelf mijn tussendoortjes kan schrappen (veel te veel chips) maar ik hoop op een goed alternatief en ik hoop dat mijn moeder dat dus goed vind.
Ik zit er echt mee, veel broeken zitten in de was en ik wilde een broek dus aandoen, krijg ik die niet dicht! Ik heb dus mijn joggingbroek aan moeten doen :pensive:

Vraag of ze ipv boter olie wil gebruiken ;p

Stop gewoon met chips eten.
In boter zitten ook gezonde vetten, in chips niet.

Volgens mij gebruikt ze een normale hoeveelheid.

olijf olie is een gezondere variant :slightly_smiling_face:

Vraag of ze croma gaat gebruiken of olie gebruikt mijn moeder ook en ik ben juist afgevallen haha.

Je hoeft niet te stoppen met boter. Boter is heel gezond, maar het gaat erom dat je de “goede” pakt. Dus niet van die eigenmerk blokken boter met alleen verzadigde (=verkeerde) vetten. Maar blue band bijvoorbeeld &dan is de vloeibare variant nog beter.
Dat zijn die flessen. Die bevatten gezonde vetten die je echt nodig hebt.
Goodluck! (:

Olijfolie?
En probeer niet als tussendoortje chips maar bijv. een appel te eten :slightly_smiling_face: Of rozijnen of pelpinda’s.

Even van de Blue Band site overgenomen (dan snap je dr misschien meer van :slightly_smiling_face: )

[i]Braden!
…Blue Band Vloeibaar maakt het ook nog eens gemakkelijk om gezond te koken. Het bevat namelijk verschillende soorten essentiële vetzuren. Essentiële vetzuren zijn goede vetten. Het lichaam heeft ze nodig, maar kan ze niet zelf maken. Ze moeten daarom in de voeding voorkomen. Maar essentiële vetzuren komen niet in alle producten in de voeding voor. Dierlijke producten zoals roomboter en varkensvet bevatten veel verzadigde vetzuren. Sommige plantaardige oliën, zoal olijfolie, bevatten niet alle essentiële vetzuren…

Vergeet de vitamines niet!
Blue Band Vloeibaar is een makkelijke en smakelijke manier om de vetoplosbare vitamines A, D en E aan je dagelijkse voeding toe te voegen. Je lichaam heeft vet nodig om deze vitamines binnen te krijgen en Blue Band levert zowel het vet als de vitamines. Slechts 1 eetlepel per dag levert 20 – 30% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van deze vitamines voor volwassenen. En deze vitamines gaan niet verloren als je de margarine verhit!Vernieuwde Blue Band Vloeibaar: een lekkere en gezonde keuze voor jou en je gezin![/i]

Boter en olie zijn beiden even vet? Dus daar schiet je niet echt mee op.

Ah, dat is enorm slecht. Zeker als ze er hele plakken ingooit. Kies voor olijfolie of voor blue band. En zoveel mogelijk wokken. :slightly_smiling_face:

ik ben er ook achtergekomen dat mijn moeder, als we spaghetti eten en zo dikke klonten kruidenboter erin doet
en ze braadt alles met heel veel boter, terwijl het minder kan
echt daar kan ik niet tegen, ik wil zelf m’n eten koken

Volgens mij snappen heel veel mensen niet dat vet altijd even ongezond is. Vet is vet. Plantaardig vet is even vet als verzadigd vet, je wordt er even dik van. Het enige verschil is dat verzadigde (dierlijke) vetten minder gezond zijn voor mensen die wat ouder zijn en last hebben van een te hoog cholesterol. Maar de meeste mensen die op dit forum zitten hoeven zich nog lang niet zorgen te maken over hun aderen.

Het maakt dus niet uit wat voor soort vet je gebruikt, het enige wat kan helpen is gewoon minder vet eten.

Onverzadigde vetten heeft je lichaam toch echt nodig hoor. Het zijn de verzadigde vetten die slecht zijn. Vet is dus niet altijd vet.

Ze heeft het over afvallen. Dan maakt het niet uit wat voor vet je gebruikt.
En verzadigde vetten zijn (op deze leeftijd) niet slecht. Onverzadigde vetten bevatten misschien meer gezonde stoffen, maar dat wil niet zeggen dat verzadigd vet ongezond is.

bij vlees moet gewoon een laagje boter of olie in. en als je moeder dat doet dat had je er al veel eerder last van gekregen als je veel chips eet kan je vocht vast houden door te veel aan zout

over je broek als je moeder heb te heet wast word hij ook kleiner dat kan ook gebeurt zijn maar hoeft natuurlijk niet ga eens na en vraag gewoon een keer

olijfolie gebruiken

Maar onverzadigde vetten zijn makkelijker af te breken door het lichaam dan verzadigde vetten.

wij gebruiken vloeibare boter van becel, zoiets: http://www.realdutchfood…es/Images/Large/e71_3.jpg
is volgens mij al beter dan van zo’n blok en je hebt er niet zo veel van nodig hoor.