Terugkomende klitten in haar

Hey,

ik heb een account aangemaakt aangezien ik een brandende vraag heb. Ik heb lang dik haar dat bijna tot mijn kont komt. Het is nog redelijk gezond, maar er moet wel een stukje af. Maar mijn vraag was dus; ik heb dus al een aantal maanden een nieuwe winterjas met een bontkraagje. Maar het is mij dus opgevallen dat ik altijd op dezelfde plek een grote knoop in mijn haar heb. Mijn moeder zegt dat dit komt door de bontkraag van mijn jas. In het begin was het een kleine knoop maar het wordt steeds groter en na een tijdje ook droger. Ik krijg de knoop er, met veel moeite, uit maar als ik de jas terug aandoe is het er weer. Dit is irritant en mijn haar wordt hierdoor heel erg droog en het is op die plek heel pluizig. Je kan het vergelijken met deze foto: http://www.schwarzkopf.nl/sknl/nl/home/haartips/gestresst_haar/problemen_met_gestresst_haar/beschadigd_haar.html (de eerste afbeelding).

Wat kan ik hier aan doen? Een nieuwe jas is geen optie aangezien ik hier nog minimaal een maandje mee moet doen (en dan een nieuwe jas natuurlijk) Maar ik merk dus echt dat mijn haar hier heel erg beschadigd van wordt. Ik heb een anti klit conditioner van schwartzkopf, maar de klit blijft er nog steeds in zitten.
Alvast bedankt

Groetjes

Andere jas aandoen.

Je haar vast doen?

Ik heb de laatste paar maanden ook héél erg last van klitten in m’n haar, maar denk meer dat het door het weer komt ofzo.

Een vlecht of knot in doen?

Helpt het niet als je al je haar naar voren doet?

Ik heb dat ook altijd als ik een sjaal aan doe, echt vervelend. :s

Dankjewel voor de reacties,

de klit is er nu uit, door de anti klit. Ik moest er gewoon even door gaan met een kam. Mijn haar op een staart/knot is niet echt een optie. Ik ben geen ijdeltuit ofzo, maar ik heb een best breed gezicht en mijn haar strak naar achter geeft dus de illusie dat ik een nog breder gezicht heb :‘). Daarnaast draag ik mijn haar altijd naar voor, maar er blijven maar klitten in komen. Ik zal dus misschien die kap er af moeten doen van mijn jas denk ik. En daarna gewoon een nieuwe jas kopen :‘)

Maar je hebt je jas toch niet de hele dag Door aan? Als je naar buiten gaat kun je dan je haar ff in een staart doen en daarna weer los.