Teruggaan naar oude school of niet?

Ik denk er over na om terug te gaan naar mijn oude school. Ik heb in 2013/2014 een opleiding gedaan maar doordat ik psychisch erg veel problemen had werd toen besloten om mij uit te schrijven. Omdat mijn coach destijds vond dat hij dingen als stage, leren voor toetsen etc niet aan mij kon vragen. Omdat het niet goed met me ging. Nu is het alweer een tijdje verder en gaat het gelukkig beter met me. Ik ga nog wel naar een psycholoog, maar samen hebben we besloten dat ik na de zomervakantie weer een opleiding ga starten. Nu is het probleem dat ik mijn oude school toch wel de fijnste school voor mij vind, omdat deze best klein is, en je meer persoonlijke aandacht krijgt, wat ik nodig heb. Er zijn nog twee andere scholen in de buurt, maar de ene is echt enorm, dan bestaat de kans dat ik dichtklap en weer terugval, en die andere school zou qwa grootte en aandacht misschien wel kunnen maar daar zitten mensen op die mij in het verleden veel pijn hebben gedaan dus daar ga ik liever ook niet heen. Ik zou dus erg graag weer naar mijn oude school terug willen, maar weet niet of dit zomaar kan. Ik voel me ook wel een beetje bezwaard om weer terug te gaan omdat ze daar misschien niet op zitten te wachten. Ik weet het even niet meer. Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt? Of tips/adviezen?

Waarom zou je niet terug naar die school kunnen?

Ik zie ook geen reden waarom je niet terug zou gaan. Je komt waarschijnlijk toch bij andere leerlingen in de klas die je verleden niet kennen (al kan ik me niet voorstellen dat je oud klasgenoten hier een probleem mee hebben). En ik denk dat je oud docenten alleen maar blij zijn je in deze betere omstandigheden terug te zien.

Bedankt voor jullie reactie!
Ik heb er eerlijk gezegd nog helemaal niet aan gedacht dat mijn ouddocenten blij zouden zijn om mij in betere omstandigheden terug te zien. Geeft wel wat vertrouwen. Maar aan de andere kant, ben ik bang dat stel dat ik wel een terugval krijg dat ik ze dan ‘teleurstel’ Omdat ze net zo blij en trots zegmaar waren. Maar dat is misschien een beetje doemdenken…