Terugboeken over PayPal

Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar kon niks vinden.
Ik wil via Marktplaats mijn spiegelreflex verkopen en nu heb ik inmiddels dus een koper uit Engeland gevonden.
Deze koper wil graag betalen via PayPal, waar ik natuurlijk niks op tegen heb want ik doe het zelf ook, maar hij vind echt alles prima en wil meteen betalen…
Nu vroeg ik me dus af of je als je geld overmaakt via PayPal, je dat ook gewoon weer terug kunt boeken?!
Klinkt misschien heel stom hoor maar ik ben bang dat ik dus die camera opstuur en hij zijn geld terugpakt a.
Aangezien je als koper altijd je geld op de een of andere manier terug kan krijgen ofzo?!

Ik zou het heeel fijn vinden als iemand me hier wat duidelijkheid over zou kunnen geven?!
Liefs

O en dit zijn de mailtjes!
Het begint onderaan!

ok
I will pay 350 euro and 25 euro for shipping. Please send me your name and paypal e-mail.
Thanks
Subject: RE: Reactie op uw advertentie: Canon Eos 1000d inclusief Kitlens & Photoshop CS5
Date: Fri, 15 Oct 2010 19:31:17 +0200

The highest bid I have is 300 euro’s and I told the guy that I would save the camera for him untill someone does an higher bid.
Sorry!

Subject: RE: Reactie op uw advertentie: Canon Eos 1000d inclusief Kitlens & Photoshop CS5
Date: Fri, 15 Oct 2010 17:28:20 +0000

ok
Please send me your name and paypal e-mail so i can make payment today.
What is the current highest bid so i can know how much to pay?
Thanks

Date: Fri, 15 Oct 2010 12:47:16 +0200

Hello!
PayPal is good for me, I use it myself to ( :
For more questions please e-mail!
Greetings,

Subject: Reactie op uw advertentie: Canon Eos 1000d inclusief Kitlens & Photoshop CS5
Date: Fri, 15 Oct 2010 12:04:40 +0200

Geachte Ezinga,
I want to buy this item for my wife. Please specify how you want to be paid, I prefer paypal because it is fast and safe. I live in Eernegem, Belgium. If you don’t have paypal you can visit www.paypal.nl, read about paypal and create an account with them. It is easy and safe!
Thanks and please reply.
I will pay for shipping.

Hij kan via Paypal een claim indienen als hij de camera nooit ontvangt. En dan kan het idd zo zijn dat Paypal dat geld weer van jouw account afhaalt…

Misschien moet je de emailadressen even weghalen(privacy)

ja, maar dat is toch raar?
als ik de camera toch echt wél heb opgestuurd?
PayPal is voor vérkopers dus helemaal niet veilig ofwat?

hij woont in belgie niet in engeland?
maar geen idee…

Hmm op de 1 of andere manier zit er wat mij betreft toch een luchtje aan, kan niet zeggen waarom, maar het komt toch niet helemaal lekker over.

oo, ik heb een koper uit belgie en engeland, ik heb gewoon een van de twee eruit gepakt…

en @Phaedra; dat heb ik dus ook… Weet niet echt wat ik moet doen nou want ik wil hem wel echt kwijt…

I agree, vooral omdat ook omdat ook omdat de koper paypal helemaal aanprijsd.
Ik zou heel voorzichtig zijn, en als je besluit wel in zee te gaan, iig verzekering op je pakket en trackingnummers.

Hallo,

Ik heb mijn gsm te koop staan en deze zelfde persoon heeft mij precies hetzelfde berichtje gestuurd in het Engels. Omdat ik hem niet vertrouw ben ik zijn emailadres gaan googlenen en zodoende kwam ik op dit forum. Marktplaats zelf geeft ook aan geen zaken te doen met engels sprekende mensen of mensen over de grens. Ik vertrouw het in iedergeval niet en ga er ook niet op reageren. Voor je het weet ben je en je geld en je product kwijt. Zit vast en zeker een adder onder het gras.

Succes, Groetjes Miep.