Terug op kamers

Hoi hoi meiden. Spannend om een topic aan te maken haha. Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik ben 23 en komend jaar 5e jaars student (Groningen). Ik ben pas vorig jaar op kamers gegaan (bachelor was in andere stad dichterbij), en door Corona in december weer fulltime thuis gaan wonen. Ik ging al elk weekend naar huis. Nu ga ik morgen weer naar m’n kamertje (heb maar 1x per week college deze periode omdat ik vorig jaar al veel vakken heb gehad). Ik heb mij in die paar maanden in 2020 het allemaal niet helemaal m’n “eigen” kunnen maken, zal ook komen door het rare jaar. Ik zie er dus nu een beetje tegenop om weer te gaan. Ik heb een hele leuke kamer, hele leuke huisgenootjes en huis en op een top locatie. Niets te klagen dus. Ik had mij vorig jaar al ingeschreven bij de literaire studentenvereniging maar heb daar niet veel meetings bijgewoond door sociale angst. Nu is het zo dat ik weer nieuwe mensen moet leren kennen omdat ik een tweede master ga doen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij tips geven hoe ik mij de stad nog meer eigen kan maken zodat ik mij wat minder rot/ongemakkelijk/eenzaam/alleen voel? Ik heb mij al voorgenomen om wel deel te nemen aan de meetings van de vereniging en mij over m’n angst heen te zetten.

Heel erg bedankt voor het lezen! Liefs van mij!

Inderdaad zoals je zelf al zegt, naar de meetings gaan. Hoe eng het ook is (ik vind het zelf ook eng) toch gaan. Met huisgenootjes afspreken? Naar een sportschool gaan?

1 like

Wees gewoon jezelf en laat het over je heen komen, ga wat op stad en leer de omgeving kennen xx

1 like