terug naar school na een lange tijd ,, doodsbang !!

hoi , ik ben een meisje van 14 en ik moet woensdag na een lange tijd terug naar school , aleen ben ik echt doodsbang omdat ik nu eenmaal niet zo sociaal ben en ik me rap buitengeslote voel ( vroeger was dit niet maar jh er is iets gebeurd wat ik liever niet zeg, ) ik ben ondertussen ook wel 2 jaar ouder dan degen van men klas :s , en dat maakt het ook nog moelijker , hoe kan ik vrienden maken op school en hoef ik niet zo bang te zijn , hoe wordt ik socialer ?

Gewoon lachen en tegen iedereen hoi zeggen.
Ga naast een ander meisje of jongen zitten die alleen zit en begin een gesprek.

vooral niet ergens alleen gaan zitten en gewoon gezellig bij een groepje gaan staan, die mensen weten neem ik aan niet dat jij zo lang niet naar school bent geweest dus denken ze datje net als iedereen gewoon zenuwachtig ben voor je nieuwe klas!

Iemand aanspreken die je aardig lijkt en zeggen: kan jij me hier een beetje op weg helpen?

gewoon een beetje kijken wie je aardig lijkt in de klas, en daar eens een paar keer iets tegen zeggen!
bv complimentjes

en kan je misschien ietsjes duidelijker typen?
dat leest wat fijner

Het komt vanzelf goed! Ik ken dat gevoel wel, door een lange tijd niet naar school te zijn geweest kun je je een beetje niet sociaal meer voelen.
Maar omdat je 2 jaar ouder bent dan de rest uit je klas, zullen ze juist tegen jou opkijken! Dat is echt zo. Als je een beetje aardig doet en lief lacht en laat zien dat je je niet beter voelt dan hen, doen ze vanzelf aardig terug.
Je moet er gewoon in geloven :slightly_smiling_face: