Terug naar Nederland!

Hooi,

Ik woon al sinds mijn elfde in het buitenland (ben nu 14).
En volgend jaar kom ik terug naar Nederland, en ik weet echt niet wat ik moet verwachten! Ik ben bang dat ik niet goed in de smaak val, want ik ben helemaal ‘verengelsd’ (ik woon in Engeland). Ik zit nu op een internationale school en straks moet ik een profiel kiezen (ik kom in de 4de) maar ik heb geen idee van de Nederlandse vakken! En hoe zit het met de trends in Nederland? Wat is er in en wat is er out?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

X.

Jij hebt juist hartstikke interessante verhalen te vertellen, natuurlijk val je daarmee in de smaak!
Over trends weet ik weinig, maar kijk anders eens in het ‘wat heb je aan vandaag’ topic bij Fashion :grinning:

Ik denk dat ze je heel interessant vinden! Zeker als je een feilloos brits accent hebt :wink:

Er is begin dit jaar ook een meisje in de klas gekomen uit Australie en Frankrijk (En ook meerdere anderen in voorgaande jaren) Maar Ze hebben allemaal meteen hun draai gevonden.
Wat ook aan te raden is als je niet naar een internationale school gaat is TTO of IB (TTO stopt na 3e, bij ons iig)
Bedoel je met trends kleding etc. ?
Ik denk hetzelfde ongeveer?? Maar je meot jezelf zijn lijkt me?

ik weet niet ofg je hier iets aan hebt, iig succes!

Dubbel

Bedankt Booh, Morubi en miepchen! Ik ga nu kijken naar ‘wat heb je aan vandaag’!

ik wil naar engeland verhuizen!
waar woon je ?

PS. ik kom uit engeland…

mbt vakken, kan je het best even kijken op de website van cito.

Je moet je gewoon niet te veel zorgen maken… Mensen zullen het alleen maar interessant dat je uit Engeland komt, dus ze zullen snel een praatje met je maken. Als je dan laat zien dat je net zo aardig bent als de Nederlands meisjes, zal het vast goed komen. Het is wat lastig dat je nu een profiel moet kiezen, maar ik denk dat je moet kijken naar wat je wilt worden. De vakken niet zo veel verschillen met de vakken in Engeland. Qua kledingstijl kun je wel gewoon je eigen stijl houden, want over het algemeen zijn ze bij jullie veel stylischer…

Ur welcome :slightly_smiling_face:

Ik woon hier omdat mijn vader werk kreeg aangeboden. Je kunt er ook gaan studeren, ze hebben hier een van de beste universiteiten in de hele wereld!

Ik denk dat ze bedoelde waar in Engeland, niet waarom :wink: Oepsie, misschien verkeerd gelezen, haha

Bij ons loopt het TTO gewoon door, tot en met de zesde. In de derde mag je Cambridge examen doen, en in de zesde doe je zowiezo je IB examen, waar je (bij ons) vanaf de vierde al naartoe werkt.

En de meeste scholen hebben ook een decaan, die je in de derde helpen met het kiezen van een profiel, en daarna ook met de verder keuzes van je studie ofzo. Hij (of zij) zal je vast wel willen helpen!

Op welke school zit jij?

Oops, sorry ik woon in Woking.

jaa ik bedoelde waar je woonde haha,
okay ik kom uit liverpool.

ik ben een jaar geleden ook weer hierheen verhuisd, uit singapore. en bij mij ging het ‘inburgeren’ haha heel makkelijk, ik had weer snel vrienden en het voelde helemaal niet heel anders. ik denk dat je voor vakken en profielkeuzes enzo beter kunt google’en over het nederlandse schoolsysteem of op de site van je toekomstige school kunt kijken… succes in ieder geval :slightly_smiling_face: